Семеен бизнес от Русия до Австралия с пари от ЕС

Семеен бизнес от Русия до Австралия с пари от ЕС

Повече от 20 години семейството на Елка и Атанас Атанасови успешно стопанисва „Карнобатплод“ АД - консервна фабрика в малкия град с износ на няколко континента. Предприятието има около 50 души персонал, но държи висок стандарт на продукцията си от години, тъй като на два пъти собствениците предприемат смела модернизация на оборудването.  И двата пъти са разчитали на европейско финансиране - най-напред по предприсъединителната програма в областта на земеделието и селските райони САПАРД. През последния програмен период техен проект за нови машини и съоръжения на стойност над 1.107 млн. лева е получил финансиране още при първия прием по подмярка 4.2 от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). „Проектът почти е изпълнен, има построен хладилник, закупени са също така машини и съоръжения, които заменят ръчния труд на много работници, чието осигуряване е сериозен проблем“, споделя изпълнителният директор Атанас Атанасов. От началото на този сезон е в експлоатация и хладилното съоръжение, с чиято помощ се удължава периодът на работа.

От Русия до Австралия

Продуктите на компанията основно се реализират в чужбина, въпреки че имат добър прием и в две големи търговски вериги у нас. „Стремим се да продаваме навсякъде. Това обаче означава, че трябва да се удовлетворяват различни вкусове. В момента имаме успешни продажби в Израел, откъдето имат изисквания храните да отговарят на строги стандарти и затова редовно ни проверяват“, разказва Елка Атанасова, която също като съпруга си е възпитаник на Университета по хранителни технологии. Компотите от праскови са голямата гордост на семейното предприятие. Освен на Израел, те се продават успешно в Америка, Русия, Италия и други западноевропейски страни, а също така и в далечна Австралия. Суровината пристига в комбината от градините в околността на Карнобат. Преди време е правен внос и от Гърция, но от тази година 99% от използваните праскови са български. Причина за това са увеличените площи с овощни градини, производителите на плодове реагират добре на увеличеното финансиране, но все още родната суровина не е достатъчна. В момента 80-90 на сто от производството на „Карнобатплод“ се пада на плодови консерви, а амбициите на собствениците са да се развие и зеленчуковото направление.

[[{"fid":"320707","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":150,"width":552,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

 

 

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ