Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Сериозен ръст на нетните приходи от нагреваеми устройства отчита Филип Морис Интернешънъл

Лидерът в трансформацията на тютюневата индустрия Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) отбелязва напредък в изпълнението на визията си за бъдеще без дим, отчитайки ръст от 33% на нетните приходи от продуктите без дим. Резултатите до голяма степен се дължат на устойчива тенденция за нарастващ интерес към бездимните устройства на компанията, които са алтернатива на традиционните цигари
Броят на потребителите на устройството за нагряване на тютюн IQOS вече са нараснали до общо 20,4 милиона по целия свят, от които 73% са преминали изцяло на него и са спрели цигарите, става ясно от публикувания доклад с последните финансови резултати на компанията за третото тримесечие на 2021 год.
Бездимните алтернативи вече генерират близо 30% от общите нетни приходи на Филип Морис Интернешънъл, като за сравнение те са били 23% през същия период на 2020 г. Обемите на доставки на нагреваемите тютюневи изделия за последния период са нараснали с 24%, а тези на конвенционалните и бездимните изделия общо с 2.1% спрямо същия период миналата година или с 1.5% от началото на годината. Все повече пълнолетни пушачи избират да преминат на IQOS, като обемите на доставки на нагреваемите изделия вече представляват 13% от общите обеми на доставки, което е сериозен ръст, сравнено със само 5% през 2018 г.
Това води и до по-високия пазарен дял на нагреваемите тютюневи изделия на всички пазари извън САЩ, на които се предлага IQOS, който в момента достига до 6.8%. Пазарите, на които Филип Морис Интернешънъл предлага водещата си бездимна платформа - те достигат вече общо 70, сред които са и последните присъединили се - Египет, Норвегия и Исландия.
Отчитайки възходящата тенденция, от ФМИ прогнозират сериозно увеличение на общите си обеми на доставки на бездимни изделия и конвенционални цигари в края на годината.
Компанията обяви ръст на общите си нетните си приходи от 7.6% през последното тримесечие, достигайки до 8,12 млрд. долара, въпреки ограниченията във веригата за доставки, наложени от пандемията. В резултат нетната печалба на акция нарасна до 1,58 долара, което надвишава прогнозите на анализаторите за 1,55 долара.
Освен на доброто представяне на устройството за нагряване на тютюн IQOS по света и нарастващия брой пълнолетни пушачи, които го предпочитат, както и на силния старт на най-новия модел IQOS ILUMA, който бе пуснат наскоро на пазара в Япония, отбелязват от компанията.
„Затвърждаваме увереността си в постигането на целите за растеж за периода 2021 – 2023 г., въпреки потенциалните ограничения за доставки на устройствата, които биха могли да се наблюдават в първата половина на 2022 г. и да забавят темпа на растеж на нови потребители на IQOS“, заяви главният изпълнителен директор на ФМИ Яцек Олчак.
Растеж и в нови сфери, извън никотина и тютюна
Компанията планира до 2025 г. да генерира приходи от поне 1 млрд. долара от производството и комерсиализацията на нови продукти извън тютюна и никотина – модерни терапевтични изделия и продукти за по-добър живот за орален прием или инхалиране след като в последните няколко месеца придоби няколко фармацевтични компании –датската Fertin Pharma, американската OtiTopic и британската Vectura.
Навлизането в нов бизнес започна през юли тази годин, когато ФМИ обяви предложението си за придобиване на датската Fertin Pharma, специализирана в производството на лекарствени продукти и изделия за по-добър живот, базирани на системи за орален прием (таблетки, дъвки и други системи). Сделката по придобиването за 820 млн. долара приключи през септември.
През август последва пopeднa cтъпĸa в paзшиpявaнeтo нa пopтфoлиoтo на ФМИ в пocoĸa тepaпeвтични пpoдyĸти, които не са свързани с тютюна и ниĸoтина. Международният лидер придоби aмepиĸaнcĸaтa ОtіТоріс - ĸoмпaния, ĸoятo paзpaбoтвa мeдиĸaмeнти чpeз инxaлиpaнe. Tя e извecтнa cъc cвoя инoвaтивeн мeдиĸaмeнт зa лeчeниe нa ocтъp миoĸapдeн инфapĸт, ĸoйтo cъдъpжa aцeтилcaлицилoвa ĸиceлинa и ce пpиeмa чpeз инxaлaция – лекарство в последен стадий на изпитване. Πъpвoнaчaлнитe peзyлтaти oт ĸлиничнитe изпитвaния нa мeдиĸaмeнтa coчaт, чe eфeĸтът му e знaчитeлнo пo-бъpз - 2 минyти чрез инхалиране в cpaвнeниe c 20 минyти пpи филмиpaнитe тaблeтĸи acпиpин зa дъвчeнe. Taзи cĸopocт e бeз пpeцeдeнт и имa знaчитeлeн пoтeнциaл дa пoдoбpи знaчитeлнo cъcтoяниeтo пpи пaциeнти, пpи ĸoитo имa pиcĸ oт cъpдeчeн yдap, coчи мeдицинcĸaтa cтaтиcтиĸa.
През септември ФМИ обяви финализирането на сделката по придобиване на 75% от дяловете на водещата британска фармацевтична компания за производство на инхалатори Vectura на стойност 1.2 млрд. долара. Vectura ще има критична роля в стратегията ни за растеж в сфери, извън тютюна и никотина, коментира по повод предложението за придобиване главният изпълнителен директор на ФМИ Яцек Олчак.
Ключови думи
|
|
Годишната инфлация у нас се стабилизира на ниво от 4% през март
Икономика |Тръмп откри паметник на самия себе си
Любопитно |Вторият по големина град във Велкобритания поиска помощ от армията заради тежка криза с боклука
Свят |Как една холандска компания стартира първата в света борса
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |На днешната дата, 14 април. Рождениците днес
На днешната дата |Мързелът има нужда от нова дефиниция
Свят |Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?
Маркетинг |Тръмп обеща скоро да наложи мита върху вносните чипове
Икономика |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.