Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Силен органичен ръст и нарастване на пазарния дял донесе 2021 г. на Нестле
Силен органичен ръст с широкообхватно увеличение на пазарния дял през 2021 г. отчете световният лидер в производството на храни и напитки Нестле Груп.
Органичният ръст на компанията достига 7,5%, с реален вътрешен ръст от 5,5% и 2% ръст в цените. Добрият резултат е подкрепен от продължаващия положителен тренд в продажбите на дребно, стабилното възстановяване на каналите за консумация извън дома, повишените цени и нарастването на пазарния дял. Общите отчетени продажби се увеличават с 3,3% до 87,1 млрд. швейцарски франка.
В сегмента на международната търговия Групата бележи спад в продажбите с 1,3%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност намалява с 30 базисни пункта до 17,4%. Още по-голям е спадът при маржа на оперативната печалба от търговска дейност, който намалява с 290 базисни пункта до 14,0% на отчетна база. Тук резултатът до голяма степен отразява обезценките, свързани с бизнеса Wyeth. Групата отчита и свиване на свободния паричен поток с 14,9% до 8,7 млрд.швейцарски франка, което се дължи главно на временно по-високите капиталови разходи и нива на материалните запаси. През 2021 г. останахме фокусирани върху изпълнението на нашата дългосрочна стратегия и засилването на инвестициите в ръста, коментира окончателните финансови резултати за миналата година Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле.
2021 г. е била успешна и за Нестле България като изпълнението на целите, а оттам и представянето като цяло е било по-добро от това на зоната, към която принадлежи. Това всъщност е годината, в която Нестле България е отчела най-добрия двуцифров марж на оперативната печалба за последните пет години, фокусирайки се върху развитието на портфолиото и оптимизацията на разходите.
„Постигнахме 7,3% органичен ръст, реален вътрешен ръст от 6,8% и положителен ръст в цени от +0,5%.“, сподели Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България. „Това представяне е по-добро от общото за зоната и сме горди с това.“, отбеляза той. С двуцифрен органичен ръст са бизнесите Храна за домашни любимци, Детско хранене и Nestlé Professional. Кулинарният бизнес и бизнесът с напитки също са допринесли за добрите резултати със стабилен органичен ръст на Нестле България. Добро представяне има и в каналите на реализация на Ключови клиенти, Дистрибутори и Търговци на едро. „След предизвикателствата на 2020 значителен ръст се наблюдава и в каналите за продажба извън дома и добро представяне в електронната търговия.“, допълва Петър Стоилов.
Прогнози и перспективи
Прогнозата на Групата за 2022 включва очаквания за ръст на органичните продажби около 5% и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност между 17,0% и 17,5%.
Средносрочната перспектива е за устойчив среден едноцифрен органичен ръст на продажбите, непрекъснати умерени подобрения на маржа на оперативната печалба от основна търговска дейност и продължаващо разумно разпределение на капитала и подобрения на капиталовата ефективност.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.