Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Sony създава нов развлекателен гигант в Индия
Индийското подразделение на японския конгломерат Sony финализира сделка за сливане с местния си конкурент Zee Entertainment, поставяйки основите за формирането на втората по големина развлекателна мрежа в страната, предаде Си Ен Би Си.
Новото дружество ще включва над 75 телевизионни канала, филмови активи и две стрийминг платформи. То ще се превърне в основен играч в бързо развиващата се развлекателна индустрия в страната, където ще се съревновава с Hotstar на Walt Disney.
Индия има над 900 милиона телевизионни зрители и над 800 канала. Тези канали предлагат различни предавания, вариращи от спорт, мелодрами до риалити телевизия.
Според сделката общото дружество ще бъде почти 51% собственост на Sony Pictures Networks India (SPNI). Ръководството му ще бъде поето от главния изпълнителен директор на Zee Пунит Гоенка след 90-дневен период на надлежна проверка.
„Новата компания ще създаде цялостен развлекателен бизнес, което ни позволява да предоставяме на нашите потребители по-широк избор на съдържание в различните платформи“, каза Гоенка в официално съобщение.
И двете фирми работят в Индия от години и притежават стрийминг платформите ZEE5 и SonyLIV. Те също така имат огромен брой телевизионни зрители на популярни канали като Sony MAX и Zee TV.
Въпреки че повечето индийци все още предпочитат телевизията като основен източник на разрешение, страната е и доходоносна дестинация и за стрийминг платформи, които имат достъп до огромния интернет пазар, насочен към по-младата аудитория.
През последните няколко години се наблюдава нарастване на конкуренцията на пазара на стрийминг платформи в страната, на които доминират Netflix, Amazon Prime Video и Hotstar Експерти казват, че сливането между Sony и Zee ще увеличи допълнително конкуренцията.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.