Стартъп мания в САЩ постави абсолютен рекорд по инвестиции

Стартъп мания в САЩ постави абсолютен рекорд по инвестиции

Стартъп мания в САЩ постави абсолютен рекорд по инвестиции

Стартиращите компании в САЩ са привлекли 69 млрд. долара инвестиции в рамките на първите три месеца на 2021 г. Това е абсолютен рекорд за инвестиции в рамките на едно тримесечие, откакто се събира такава информация, предаде Уолстрийт Джърнал.

Предишният рекорд е бил през последното тримесечие на 2018 г. Новото постижение е с цели 41% повече от резултата тогава, показват данните на PitchBook Data.  

Сега средната оценка, която една стартираща компания има, възлиза на 1,6 млрд. долара, което е три пъти повече в сравнение с резултата от 2020 г.

„Никога не съм виждал такава инвеститорска мания. Инвестиционните рундове приключват изключително бързо и са на много голяма стойност“,  коментира Лари Албукерк, който е посредник на сделки между инвеститори и стартъпи от 1999 г. насам.

Една от най-бързоразвиващите се сфери са новите социални мрежи, които са привлекли 1,2 млрд. долара от началото на 2020 г. Много от тях използват глас, видео и съобщения, за да осъществяват връзка между непознати, фенове и знаменитости, откриване на стари приятели – например Discord, StationHead, Clubhouse. Други като Patreon са насочени към независими създатели, които могат директно да бъдат поощрявани финансово от своите фенове.

Платформата за разговори Clubhouse привлече над 300 млн. долара за последната една година, като оценката й в момента е вече 4 млрд. долара, макар че все повече се чуват критични гласове, според които шумът около нея ще изчезне с разсейването на пандемията. Проблемът е, че докато броят на потребители на Clubhouse се увеличава над очакванията, то нейните приходи не следват такъв тренд. Още повече че подобна услуга скоро ще се предлага и от Facebook, Reddit и Twitter.

Парите обаче не спират. Компанията OfficeTogether, основана едва миналата година, наскоро приключи само в рамките на 3 седмици рунд финансиране за цели 2,3 млн. долара инвестиция.

„Инвеститорите правят всякакви залози, като се надяват на големи печалби“, коментира Албукерк.

Други правят директно придобивки – Spotify например продължава с политиката си да се разширява чрез такива сделки и наскоро придоби Locker Room, приложение за аудио съдържание, насочено към спортните фенове за 80 млн. долара.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ