Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Световният недостиг на чипове държи на полусъединител автомобилния сектор
На производителите на чипове ще бъдат нужни месеци, за да наваксат недостига на предлагането в автомобилния сектор, прогнозира Ранди Ейбрамс от Credit Suisse в интервю за Си Ен И СИ.
Недостигът на чипове в сектора се дължи на намалената продукция от средата на миналата година, след като клиентите ограничиха поръчките си, обяснява Ейбрамс, като добавя, че през последните години автомобилния сектор е създал нови пречки, заради които производството на превозните средства не може да продължи при липса на определени компоненти.
„Мисля, че компаниите ще започнат да наваксват в средата на годината“, каза Ейбрамс, като предупреди, че преди това предстоят две трудни тримесечия.
Тайванската компания TSMC – най-големият производител на чипове в света, е сред фирмите, които приоритизират доставките към автомобилния сектор.
Дотук се стигна, след като пандемията от COVID-19 предизвика спад на търсенето на нови автомобили. През декември Boston Consulting Group прогнозира, че продажбите на коли в САЩ и Европа няма да се възстановят до нивата от преди кризата по-рано от 2023 г.
Дефицит на високотехнологични производители
Ейбрам заяви, че недостигът в автомобилния сектор подчертава „стратегическото значение“ на чиповете. „За първи път от много време липсата на полупроводници ограничава автомобилното производство“, коментира той.
Тези проблеми не засягат само автомобилния сектор, като недостиг отчитат и компаниите, които се занимават с облачни изчисления и изкуствен интелект.
В света има все по-малко компании, които могат да произвеждат чипове от най-висок клас, като според Ейбрамс Samsung Electronics и Intel са другите две компании, които имат сходни на TSMC възможности.
„Това е реалността в индустрията – производството на чипове става все по-сложно“, каза той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.