Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|TikTok или най-лесният начин да достигнете до поколението Z и милениалите
TikTok е много повече от кратките видеоклипове, които го накараха да триумфира в средата на пандемията. С повече от 100 милиона уникални потребители в Европа, най-голямата му аудитория е млади хора от поколението Z (между 15 и 25 години), въпреки че вече е успял да обхване основните демографски групи, превръщайки се в място за среща, където хора от всички възрасти се свързват и си сътрудничат при създаването на съдържание.
"Ако сте малко или средно предприятие и искате да се обърнете към аудитория на възраст между 16 и 25 години, трябва да сте там и да използвате метода на пробите и грешките", препоръчва Айнхоа Торрес, преподавател по социални мрежи в частния испански университет "Сан Пабло" в Мадрид.
Торес подчертава обхвата на съдържанието в тази социална мрежа:"Все още няма много компании, което предполага, че е по-евтино в сравнение с други платформи като Instagram или Facebook, които вече са напълно пренаселени". Според наблюдение на британската компания за проучване на пазара Kantar, намерението на потребителите да купуват след разглеждане на реклама в TikTok е 2,6 пъти по-високо в сравнение с индустриалните стандарти. Освен това, техните реклами имат 3,7 пъти по-висок ефект върху приемането на марката от потребителите.
Мрежата предлага по-голям обхват от своите конкуренти. 100 милиона са уникалните потребители на TikTok в Европа. Но, разбира се, не всичко върви добре. Торес уверява, че ако във видеото ви липсва съпричастност, полезност или хумор, то няма да успее и няма да бъдете запомнени.
"Всяка кампания трябва да има основна кукичка, способна да привлече вниманието на зрителя само за три секунди; ясно, пряко съобщение със собствена стойност, общи елементи като музика от собствената библиотека на мрежата, ако е по-добре популяризирана, и описание със съответни хаштагове, детайлизиращи съдържанието", казва Валерия Гаридо, маркетинг експерт, който помага на предприемачите да разширят мрежите си чрез видео.
Една от характеристиките на TikTok, която се оценява най-много от рекламодателите, са неговите данни, които според Кристобал Алварес, преподавател в Училището по бизнес ESIC, предлагат много мощна детайлност. "Отвъд класическата рекламна метрика има още качествени елементи, които са може би най-подходящи за малките и средни предприятия", казва той. Благодарение на тези данни е възможно да се измерват хората, които предстои да купят, тези, които го правят, и дори конкретните посещения в дадено пространство.
Shopify е интегрирал инструментите за приложение на кратки видеа. "Изключително важно е да можете да предоставите на компаниите необходимите инструменти, които измерват успеха на техните кампании по един прост начин", казва Лиза Фридрих, директор отговарящ за малките и средни предприятия в TikTok Europe.
Сред тях се откроява неговият панел за анализ, чрез който компаниите могат да видят развитието на данните в реално време и да ги персонализират по аудитории, видеоклипове или комбинирайки различни критерии, и дори изтеглянето на отчети, разделени по различни стойности. Възможно е проследяване на рекламите, за да се анализира поведението на потребителите чрез Pixel на мрежата - цифров инструмент, който следи как посетителите взаимодействат с кампанията, включително реализации и действия, предварително дефинирани от компанията.
Сред специалните услуги, които социалната мрежа предлага, са центърът за знания, където малките и средни предприятия могат да намерят продукти, ръководства, инструменти и съвети, за да започнат да използват мрежата. Съществува и мениджър за реклами - инструмент за самообслужване, който улеснява малкия бизнес да създава и управлява свои собствени кампании на платформата. Той включва помощни програми за лесно създаване на видеоклипове, инструмент за добавяне на звук, както и различни филтри, глас зад кадър и текстове с ефекти на добавена реалност.
Източник: cincodias.elpais.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.