Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Unilever ще смени името на своя „цигански сос“
Компанията за потребителски стоки Unilever обяви, че ще смени за германския пазар името на популярния си сос „Zigeuner Sauce” (от немски – цигански сос), след редица оплаквания, че името е обидно, предаде Ройтерс.
„Циганският сос“ е традиционен унгарски сос от печени чушки, който се продава като част от портфолиото от продукти на марката Knorr. След смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд обаче вълна от антираситки настроения накараха редица компании да променят не само имената на свои продукти, но и начина, по който управляват компаниите си.
„Приветствам този ход, хубаво е че Knorr реагира на оплакванията на хората, но „цигански сос“ не е най-големият проблем на нашия етнос. Лично повече се притеснявам от увеличаващия се ежедневен расизъм, като например виковете „циганин“, предназначени като обида, които могат да се чуят по футболните стадиони“, коментира Романи Роуз, председател на Германския съвет на ромите.
Unilever е най-големият производител на сапун в света, притежава редица марки като Dove, Omo, Knorr, Lipton и има годишен оборот, надхвърлящ 50 млрд. долара. Наскоро компанията премахна думата Fair (светъл) от серията продукти за изсветляване на кожата Fair and Lovely skin.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.