Unilever ще смени името на своя „цигански сос“

Unilever ще смени името на своя „цигански сос“

Компанията за потребителски стоки Unilever обяви, че ще смени за германския пазар името на популярния си сос „Zigeuner Sauce” (от немски – цигански сос), след редица оплаквания, че името е обидно, предаде Ройтерс.

„Циганският сос“ е традиционен унгарски сос от печени чушки, който се продава като част от портфолиото от продукти на марката Knorr. След смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд обаче вълна от антираситки настроения накараха редица компании да променят не само имената на свои продукти, но и начина, по който управляват компаниите си.

„Приветствам този ход, хубаво е че Knorr реагира на оплакванията на хората, но „цигански сос“ не е най-големият проблем на нашия етнос. Лично повече се притеснявам от увеличаващия се ежедневен расизъм, като например виковете „циганин“, предназначени като обида, които могат да се чуят по футболните стадиони“, коментира Романи Роуз, председател на Германския съвет на ромите.

Unilever е най-големият производител на сапун в света, притежава редица марки като Dove, Omo, Knorr, Lipton и има годишен оборот, надхвърлящ 50 млрд. долара. Наскоро компанията премахна думата Fair (светъл) от серията продукти за изсветляване на кожата Fair and Lovely skin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Откритие: Древни статуи пренаписват праисторията на човечеството
ЕС предлага нов план за използване на руски активи за финансиране на Украйна
Венецуелският президент Мадуро нарече телефонния си разговор с Тръмп „уважителен и топъл“
Финтех компанията Revolut ограничи преводи в карти, издадени от над 50 държави
Бившият собственик на Pornhub с интерес към активите на Лукойл
Османската династия съди турчин, сключил еднополов брак и представящ се за османски принц
Проучване: Много европейци смятат, че война с Русия е възможна
Администрацията на Тръмп нареди засилена проверка на кандидатите за виза H-1B