Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Увеличава се предлагането на търговски площи
Към края на 2016 г. процентът на свободни площи в търговските центрове в цялата страна се понижи до 17% в сравнение с 19% към края на септември 2016. По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където спадът е от 20% на 16% към края на годината. Основен принос към този резултат има откриването на магазин Jumbo в Park Mall Stara Zagora, на площ от 11,700 кв.м. В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.
С узряването на местния пазар, при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента. Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ, коментира Ралица Йорданова, ръководител „Търговски площи“ в MBL|CBRE.
Запазва се тенденцията за постепенно изместване на модните брандове от търговските улици от страна на заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите. Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40-45 евро на кв.м.
Billa продължава да бъде най-активният участник на пазара сред веригите супермаркети със 110 локации в цялата страна. Lidl отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а Kaufland обяви предстоящ строеж на първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата.
Международните супермаркети очертават като тенденция внедряването на новите си глобални концепции, отбелязват в пазарното си проучване за последното тримесечие на 2016-та експертите от MBL|CBRE. Представени извън страната, модерните визии на търговските вериги навлизат постепенно и на нашия пазар, с оглед предоставяне на по-високо качество за своите клиенти. От една страна това се изразява както в по-висока ефективност на сградата или помещението, автоматично регулиране на осветление, температура и др., така и в допълнителни удобства за посетителите - повече простор и по-функционално разпределение на търговските помещенията
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.