Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Увеличава се предлагането на търговски площи
Към края на 2016 г. процентът на свободни площи в търговските центрове в цялата страна се понижи до 17% в сравнение с 19% към края на септември 2016. По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където спадът е от 20% на 16% към края на годината. Основен принос към този резултат има откриването на магазин Jumbo в Park Mall Stara Zagora, на площ от 11,700 кв.м. В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.
С узряването на местния пазар, при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента. Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ, коментира Ралица Йорданова, ръководител „Търговски площи“ в MBL|CBRE.
Запазва се тенденцията за постепенно изместване на модните брандове от търговските улици от страна на заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите. Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40-45 евро на кв.м.
Billa продължава да бъде най-активният участник на пазара сред веригите супермаркети със 110 локации в цялата страна. Lidl отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а Kaufland обяви предстоящ строеж на първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата.
Международните супермаркети очертават като тенденция внедряването на новите си глобални концепции, отбелязват в пазарното си проучване за последното тримесечие на 2016-та експертите от MBL|CBRE. Представени извън страната, модерните визии на търговските вериги навлизат постепенно и на нашия пазар, с оглед предоставяне на по-високо качество за своите клиенти. От една страна това се изразява както в по-висока ефективност на сградата или помещението, автоматично регулиране на осветление, температура и др., така и в допълнителни удобства за посетителите - повече простор и по-функционално разпределение на търговските помещенията
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Barclays ще купи американската компания за лични заеми Best Egg
Финанси |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |ЕК предлага Украйна да се включи в европейската система за спътникови съобщения
ЕС |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Илон Мъск стартира онлайн енциклопедията си Grokipedia
Технологии |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Политика |Борсите в Европа записват понижения в очакване на решението на Фед за лихвите*
Финанси |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.