Yahoo се изтегля от континентален Китай

Yahoo се изтегля от континентален Китай

Yahoo се изтегля от континентален Китай

Yahoo ще ограничи достъпа до услугите си в континентален Китай „в знак на признание за все по-предизвикателната бизнес и правна среда“, с което става втория западен технологичен бранд, решил да се изтегли от държавата през последните седмици, предаде „Ройтерс“.

Компанията е спряла да предоставя съдържание за потребителите в континентален Китай на 1 ноември според изявление, публикувано на уебсайта ѝ. Местните медии в страната съобщиха за хода на Yahoo днес.

„Като признание за все по-предизвикателната бизнес и правна среда в Китай, пакетът от услуги на Yahoo вече няма да бъде достъпен от континентален Китай от 1 ноември“, каза говорител на компанията в имейл за „Ройтерс“. Оттам благодарят на потребителите за подкрепата.

През октомври Microsoft прекъсна работата на LinkedIn в Китай, отбелязвайки оттеглянето на последната голяма социална мрежа, притежавана от американска корпорация в азиатската държава. Платформата посочи като причини „по-предизвикателната операционна среда и по-високите изисквания за съответствие“.

Yahoo навлиза в Китай през 1998 година, а през 2012-а постига сделка за продажба на свой дял на Alibaba. С това гигантът за електронна търговия си спечели правото да управлява Yahoo China под бранда Yahoo за период от 4 години.

Yahoo China по-късно затвори своята имейл услуга и уеб портала си, но марката запази глобален център за развитие в Пекин, който работеше до 2015 година.

Изтеглянето се случва в момент, в който Китай налага нови ограничения на интернет компаниите в области от съдържание до поверителност на потребителите, както и нови закони. В понеделник влезе в сила нов закон за защита на личната информация, който цели да даде сигурност на данните на потребителите онлайн.

През май Verizon продаде Yahoo и другите си медийни бизнеси на частната инвестиционна компания Apollo Global за 5 млрд. долара. Китайската версия на технологичния блог Engadget, която също бе продадена в сделката, също е недостъпна и на интернет адреса си показва съобщение, че не предоставя съдържание на потребителите в континентален Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ