4710 влака имат закъснения от началото на 2021 г.

4710 влака имат закъснения от началото на 2021 г.

„Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинг БДЖ, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга”, това заяви пред БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров.

По думите му от началото годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете, като са регистрирани 4710 такива случая.  „А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице.“, коментира той.

Според Тодоров хигиената във влаковете е занижена, а новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.

Той обясни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.

„Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Това е положително и то е разбира се с помощта на държавата.  Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото“, каза още транспортният министър.

Той заяви, че първата задача, която ще възложи на новото ръководство, е да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен тяхното закъснение. Тодоров също така иска въвеждане на много по-строга финансова дисциплина, за да може този финансовият ресурс да се управлява по най-ефективния начин.

По думите му покачване на цена на билетите може да има тогава, когато се предложи качествена нова услуга.

„Това е една особена тема. Цените на билетите се комуникират с държавата, тъй като те са вследствие на договора за обществена услуга между държавата и холдинга.“, каза той.

По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози - цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.

„Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително“, обясни Тодоров.

Той призна, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в „Метрополитен“ вместо в БДЖ.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ