Брюксел искал да пресечем "червената линия" по делото за БЕХ

Брюксел искал да пресечем червената линия по делото за БЕХ

Европейската комисия е искала "Булгартрансгаз" да бъде приватизиран и в него да влезе чужд оператор. Приватизацията на българския газопреносен оператор е неприемлив вариант за нас. Това е стратегическа инфраструктура, пряко свързана с националната сигурност и своеобразна „червена линия“, която не можем да прекрачим - така министърът на енергетиката Теменужка Петкова обясни на извънреден брифинг защо не се е стигнало до споразумение с ЕК, което би намалило значително тежестта на наложената днес от Брюксел глоба в размер на над 77 милиона евро по т.нар. дело БЕХ-Газ. Делото е по жалба на "Овергаз" за злоупотреба с господстващо положение от страна на БЕХ и дъщерните му дружества "Булгаргаз" и "Булгартрансгаз", които според жалбоподателя са възпрепятствали частни фирми да ползват газопреносната мрежа, за да участват на вътрешния пазар и да ползват газохранилището в Чирен.   

"Очакваме официално да ни бъде връчено решението на ЕК, с което тя налага глобата на БЕХ от над 77 млн. евро и с нашите правни консултанти ще решим какво да правим. Ангажиментът за плащане на глобата е три месеца. През това време ние ще направим всичко да защитим нашите национални и финансови интереси", заяви тя.

Делото, по което всъщност е днешното решение на ЕК, се води поне от осем-девет години. Разговори са водени на различно ниво, включително политическо и ние искахме споразумение с ЕК, като смятахме, че има всички основания за това, посочи Петкова. За съжаление, споразумение няма, а основните причини бяха становищата на ЕК, че България трябва да създаде възможност Булгартрансгаз да бъде приватизиран и в него да влезе чужд оператор, каза Петкова.

Наложената днес глоба е за период от четири години и половина, който беше съществено намален от първоначалния период за извършено нарушение от над осем години. Размерът на глобата също е съществено намален от първоначално търсения, уточни от своя страна и Петьо Иванов, директор на БЕХ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ