Двама са ранени при турбуленцията с български самолет, увери собственикът на ALK Airlines
Още след кацането на самолета, аз съм в постоянна връзка с екипажа му. Даже с медицинско лице ми се обадиха от там по мое искане. Това заяви Валтер Колев - собственикът на авиокомпанията ALK Airlines, чийто самолет по полет от Прищина (Косово) за Швейцария със 121 пътници на борда попадна в много силна турбуленция.
„Аз също съм пилот. Същия ден се прибрах от Берлин. От 2 часа полет, пътниците трябваше да са с колани час и 20 минути. В случая, конкретно за този случай, екипажът е действал така, както трябва”, обясни Колев в ефира на Нова телевизия.
Инцидентът е станал над Северен Тирол, докато самолетът се опитвал да заобиколи гръмотевична буря, 30 минути преди приземяването на летището в Базел. Пътници разказали, че силните вибрации при турбуленцията са успели да изтръгнат от местата им дори няколко седалки.
„Има една жена с ударена вежда и един човек, който се е оплакал, че го боли вратът. Моят командир, който е там, лично е минал през всички пътници и се е уверил, че всички, освен тези двамата са здрави, но все пак е извикал медицински екип”, каза още той.
„Откачени седалки няма, такова нещо в авиацията няма. Тази ситуация ми се е случвала десетки пъти. Имало е паднала количка. Тя е малка, сгъваема, около 300 гр.”, обясни Колев.
„Има ранени - жена, която си е ударила веждата, и мъж, който се оплаква, че го боли вратът. Командирът е минал през всички пътници и лично се е убедил, че те са здрави. От уплахата е викнал медицинско лице", обясни собственикът на авиокомпанията.
„Попадането в турбуленция е често срещана ситуация при пътуване със самолет, но не толкова често се случва по този начин. Нашите изисквания са много строги – пътникът от излитане до кацане не трябва да усеща нищо, а не да повръща по време на полет”. Това коментира в студиото на „Здравей, България” специалистът по самолетни инциденти Ангел Борисов относно пътниците, които в понеделник бяха ранени в следствие на силна турбуленция.
„Зоните, които са с турбуленция не се появяват внезапно. Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност”, обясни още Ангел Борисов.
По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето. „Това отклонение е различно в зависимост от бурята. Ако имаме локално петно, може да се заобиколи с 10-20 км. Но когато има широк фронт, какъвто най-вероятно имаме в този случай, той може да се отклони и на 100 км”, каза още Борисов.
„В случая синхронът между ръководител полети и екипажа не е осъществен нормално. Възможно е и екипажът да не е получил такава информация, ако преди това не са прелитали по това трасе други самолети”, коментира Ангел Борисов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.