Георги Къдрев: Настъпва втората голяма вълна в създаването на технологични решения за здравеопазването

Георги Къдрев: Настъпва втората голяма вълна в създаването на технологични решения за здравеопазването

Георги Къдрев: Настъпва втората голяма вълна в създаването на технологични решения за здравеопазването

 С достатъчно воля и загриженост за благото на пациента от всички участници в процеса на здравеопазване е възможно да живеем в свят, в който предотвратимите заболявания, усложнения, страдания и летални изходи наистина биват предотвратявани, убеден е Георги Къдрев, управител на Imagga Technologies и изпълнителен директор на Kelvin Health. Той е съосновател на българската технологична компания Imagga Technologies, която израства до технологичен лидер в областта на разпознаване на изображения на база изкуствен интелект в световен мащаб. Призната е за "Глобален иноватор в обаластта анализ на изображнеия" за 2016 г. от IDC и е на челните позиции в множество реномирани класации за прецизност на технологии. Малко след старта на COVID-19 пандемията, през м. март 2020 г., Imagga Technologies съосновава Kelvin Health - компания за анализ на термални изображения на база изкуствен интелект, която си е поставила амбициозната цел да направи скрийнинга и мониторинга на редица здравословни състояния и заболявания достъпен и безвреден. Това позволява масовата превенция на усложнения и профилактика за откриване на неподозирани здравословни проблеми, както и ефикасният мониторинг на хронични или бавнолечими заболявания.

Георги Къдрев ще бъде сред участниците в презентационния слот*, посветен на технологичните иновации в медицината, който е част от Деветия Фарма форум на сп. „Мениджър“. Той ще се проведе на 15 март в София Хотел Балкан

- Защо, според вас, медицината се оказа социално-значимата сфера, провокирала може би най-бурната надпревара в търсенето и създаването на иновативни технологични решения?

- Човешкият живот и здраве са естествени ценности, чиято стойност няма нужда от аргументация. За разлика от много други технологични продукти и услуги, тези които се грижат за човешкото здраве по естествен начин представляват интерес за всеки един нас. Независимо дали ние или някой в обкръжението ни има или няма наболял здравословен проблем, опазването на здравето и подобряването на качеството на живот са теми, които ни вълнуват през целия ни живот.

Населението на планетата ни и продължителността на живот се увеличават с темпове по-бързи от обучаването на качествени медицински специалисти. Пандемията, през която преминахме, показа невъзможността на здравната система, в която и да е държава, да се справи при струпване на много заболели. Нещо, което макар и много по-невидимо, е валидно и при пациентите с онкологични или хронични заболявания - недостатъчното количество грижа, което те могат да получат, започвайки с превенция и скрининг, минавайки през диагностициране и лечение и стигайки до палиативни грижи.

Огромно предимство на технологичните решения е възможността им да поемат на практика неограничен обем от аналитична работа, да работят частично или изцяло дистанционно, да се подобряват в реално време на база обратна връзка, да не се „уморяват“, да водят до икономии от мащаба.

С напредването на технологиите като цяло, и след успешното им приложение в индустриалната сфера, в комбинация с черните статистики за множество заболявания в модерния ни свят, станали още по-актуални и видни благодарение на пандемията, назря моментът технологиите и иновациите да стават основен фокус, а не нещо пожелателно или екзотично в съвременната медицина и здравеопазване.

- Кои от тях ще диктуват бъдещето на здравеопазването в следващите години?

- В екипа на Келвин Хелт вярваме, че профилактичната грижа и превенцията благодарение на неинвазивен скрининг и ранна диагностика, които да са достъпни и възможни в напрегнатото съвременно ежедневие на всеки един от нас, са в основата на устойчивото здравеопазване. В световен мащаб здравеопазването до скоро бе изцяло реактивно, фокусиращо се ексклузивно върху това как евентуално да предостави по-ефективно лечение на вече заболял пациент.

Първата голяма вълна технологични решения се появиха с цел да направят процеса по-ефикасен, да подобрят диагностичния процес на специалиста като прецизност и скорост, да дадат възможност за дистанционна практика. Такива решения вече се използват, и ще продължават да се използват, все по-широко и това създава предпоставки за все по-ефикасна грижа и промяна на концепцията за здравеопазване.

Вярваме, че втората голяма вълна, която вече настъпва, и част от която сме и ние, е пациентът да е в центъра на здравеопазването. Пациентът като единица овластена и улеснена да се грижи за здравето си без това да налага компромиси в ежедневието ѝ. Инструменти, които пасивно, но постоянно, да помагат за ранното откриване на потенциални здравословни проблеми, които да се грижат за правилното проследяване на лечението, да предотвратяват повторното появяване на същите тези проблеми. Оптимисти сме, че с достатъчно воля и загриженост за благото на пациента от всички участници в процеса на здравеопазване е възможно да живеем в свят, в който предотвратимите заболявания, усложнения, страдания и летални изходи наистина биват предотвратявани!

***

Нови решения в развитието на терапевтичните подходи и технологични иновации в медицината ще бъдат представени в два презентационни слота, с които надграждаме тазгодишното издание на  Националния фарма форум на списание „Мениджър“.

Бъдете част от събитието. Програма на форума и регистрационна форма търсете тук.

Девети национален фарма форум се осъществява с подкрепата на: AstraZenecaMagnaPharmAstellas; NovartisБългарска болнична асоциацияСЕНТИЛИОНMED-EL

Медийни партньори на събитието са: bTVdir.bgpuls.bg; REDmedia, portalnapacienta.bg

 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ