Моряците от "Вера Су" не са сигнализирали правилно, след като са започнали да бедстват
Как чрез флагове може да бъде предадена важна информация и как можем да разчетем езика на моряците?
Флаговата сигнализация на море е един от важните начини за комуникация между корабите дори и във века на високите технологии. С различни по цвят знамена и комбинации моряците обменят информация от векове. Повече за този тип комуникация разказва капитан втори ранг Николай Данаилов.
"В момента може да видите вдигането на комбинация от два флага Чарли и Браво, които съгласно международната сигнална система означават "Имам нужда от бърза и спешна помощ".
Флаговата комуникация трябва да се извършва прецизно от капитана и неговия екипаж, за да не се дават грешни сигнали на останалите кораби или хората на брега.
С цел показване на приближаващ кораб или кораб в близост, каква дейност се извършва на кораба или каква помощ е необходима на бедстващия кораб, обяснява кап. II ранг Николай Данаилов, командир на Научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий".
Съществуват и толкова подробни комбинации от сигнали, които могат да покажат на външния свят, че на борда има моряк на 25 години със счупена ръка.
Най-често се вдига за водолазна работа, когато имаме дейности по подводната част на кораба, това е флаг алфа. Ако има необходимост от медицинска помощ и тя трябва да стане бързо, се вдига флаг уиски. Вдигането на флаговете указва и стартирането на определени длъжности разписания, които екипажът започва да сработва. Тоест всеки заема своето място по това разписание, казва, кап. II ранг Николай Данаилов, командир на Научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий".
Много често един и същ цвят на флага се разчита по различен начин на море и на брега. Така например издигането само на червен флаг на борда показва на останалите, че корабът просто зарежда гориво или източва част от него, а не че бедства.
Жълтият флаг, който дълго време се вееше на злополучно заседналия край Камен бряг "Вера Су", породи различни спекулации. Оказва се, че моряците там не са вдигнали правилната сигнализация, след като са започнали да бедстват.
Вдигането на жълтия флаг означава, че корабът е незаразен и желае да продължи по своя път в открито море, допълва, кап. II ранг Николай Данаилов, командир на Научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий".
Въпреки че добре подготвените капитани знаят най-важните сигнали със знамена, на борда на всеки кораб има и справочници за флаговата сигнализация.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Омбудсманът иска спешни мерки заради липсата на формула за изчисляване на парното
Политика |Банките от еврозоната затягат достъпа до кредити поради търговски рискове, показва проучване на ЕЦБ
Финанси |Месечна прогноза: От -5 до +25 градуса през ноември
България |Как приливите създадоха първите градове?
Любопитно |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Политика |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.