Спешният телефон 112 е без поддръжка от 2 години

Спешният телефон 112 е без поддръжка от 2 години

Спешният телефон 112 е без поддръжка от 2 години

Системата на спешен телефон 112 работи трудно повече от две години. „Не се вижда откъде се обажда даден човек, дори телефонният номер не се вижда. Потърпевши от това са гражданите, тъй като се забавят сигналите към полиция, пожарна или Спешна помощ”, каза пред Нова тв служител на системата за спешни обаждания, пожелал анонимност.

По думите му преди няколко дни е имало случаи, в които, поради забавяне на сигнала до Спешна помощ, са починали четирима души.

Служителят разказва, че често пишат сигналите на листове: „Така един сигнал ти отнема по 10 минути. След това той трябва да се предаде на съответните служби. Губят се около 15 минути”.

Оборудването в центровете 112 не се поддържа повече от 2 години.

Вчера Нова тв съобщи, че МВР обявява обществена поръчка за системата за спешни повиквания, тъй като техниката е и износена, и морално остаряла. В Русе важни сървъри били неизправни, а в Монтана нямало как да се правят конферентни връзки и не се разбирало откъде идва сигналът.

Обществената поръчка е за почти 13 млн. лв.

Според служителя, който ни пожела да остане анонимен в интервюто, за тези пари може да се направи нова система, която да работи добре, вместо за минимално подобрение за старата.

От думите му се разбра, че спешният център няма връзка с трите мобилни оператора, които могат да помогнат за точната локализация на сигналите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ