Заделяме близо четвърт от доходите за коледни подаръци

Българските домакинства ще похарчат до 24% от месечните доходи за коледни подаръци, сочат резултати от най-голямото интернационално коледно проучване на потребителските навици Коледен Барометър 2017 на Феруатум Груп. България се нарежда на пето място с прогнозни разходи за празниците сред страните, участвали в проучването. Коледният барометър се провежда за четвърта поредна година и в това си издание включва над 21 000 домакинства от 20 страни. Мексико е държавата, в която тази Коледа ще бъдат похарчени най-много средства (до 34,6%) от доходите на домакинствата за подаръци. Латиноамериканската страна е следвана от Румъния (31,9%), Испания (29,6%) и Бразилия (28,2%). Нова Зеландия и Австралия също са в челните класации - домакинствата от двете страни разпределят 22% - 23% от месечната си заплата за празниците. Абсолютна противоположност са Хърватия (14,4%), Норвегия (13,4%), Финландия (12,3%) и Холандия (11,8%), които ще запазят позицията си от миналата година като най-малко харчещи за коледните празници.
„Всяка година успяваме да съберем по-голяма и по-голяма аудитория, която участва в международното ни проучване. Силата на Барометъра е именно неговият глобален характер, който по уникален начин сравнява различните държави и същевременно носи стойност за локалните пазари. Хората в Румъния и Испания се готвят да изразходват бюджета си за същите подаръци, за които и българите, а именно дрехи, електроника, играчки, пътувания и лакомства. В коледния списък се включват и подаръчни ваучери и музикални инструменти, които са по-важни за страни като Великобритания и Мексико. България се нарежда на пето място по прогнозни коледни разходи, но все още се намира на предпоследно място сред държавите, използващи мобилно банкиране по празниците, което е израз на явен контраст в потребителските навици“, коментира Ивет Димитрова, управител на Фератум.
Подобно на миналата година, броят на домакинствата, които пазаруват онлайн, ще бъде около 25%. Германия, Великобритания и Холандия са топ държавите, които ще пазаруват подаръци по интернет, докато в Хърватия, Латвия и Мексико са най-големи традиционалисти и предпочит да посетят магазин. България се нарежда на 13-о място с 21% от домакинствата, които планират да закупят подаръци за празника онлайн.
17,5% от всички участници в проучването поставят дрехи на върха на списъка за подаръци, което ги прави най-популярният вид подарък тази Коледа. Играчките и игрите (13.7%), сладките (12%) и потребителската електроника (9.1%) са други популярни решения за подаряване и получаване. Българските домакинства също поставят дрехите на първо място в списъка си с подаръци (17%), следвани от електроника и играчки. Финландия (17,5%) и Хърватия (23,9%) ще похарчат голяма част от коледния си бюджет за сладкиши и деликатеси, докато домакинствата във Великобритания, Швеция, Австралия и Естония ще изхарчат 20% от бюджета си за играчки и игри.
Още подробности можете да прочетете тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Парламентът прие на две четения в едно заседание промени в държавния бюджет
Политика |Технологичният сектор подкрепи европейските фондови борси*
Финанси |DeepL обмисля първично публично предлагане в САЩ
Технологии |Мартин Димитров: До края на годината дефицитът ще бъде 5,1%
Икономика |"Възраждане" се обяви против увеличаването на тавана за работници от трети страни в предприятията
Политика |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.