Зеленото мислене в България - с по-малко ресурс, повече добавена стойност

Зеленото мислене в България - с по-малко ресурс, повече добавена стойност

Преди години, когато говорихме за зелен бизнес, това беше основно имидж за компаниите. Кой човек сред клиентите и потребители не би искал да вижда зелена природа, градинки... Така че това бе прекрасна реклама. Означаваше, че този зелен бизнес пази въздуха, водата. Но днес е друго. Зелените компании в България през 2017 г. са стотици и те използват реални решения и иновации, чрез които с по-малко ресурс създават повече добавена стойност. Този зелен бизнес използва сивото си вещество, за да прави и повече печалба.

С такъв акцент беше открит в хотел Хилтън в София Осмият национален годишен Зелен форум, организиран от списание "Мениджър" и Екопак България. Акцента очерта министърът на околната среда и водите Нено Димов. Събитието се провежда под надслов "Екоиновации и градска среда".

"Казваме, че ресурсите на планетата се изчерпват. Това е много актуална тема. Да си зададем въпроса обаче, наистина ли те се изчерпват? Човешката история познава само увеличаване на тези ресурси. Всъщност, природата съдържа все повече потенциал. Защото единственото, което можем да наречем "ресурс", е човешкият гений, който измисля начини как можем да оползотворяваме природните ресурси", каза още министър Димов. 

По думите му, говорим, че днес околната среда е в по-лошо състояние, но да се върнем 500 г. назад в Европа и да си представим смъртта в градовете, с тяхната система за хигиена. Тогава един бизнес, който можем да наречем иновативен и зелен, е измислил начини да промени живота на хората.

Кризата е нова възможност за човека той да мисли още по-добре, посочи министърът. Зеленият бизнес вече не е просто реклама. Това е онова иновативно мислене, онзи гений, който превръща потенциалния ресурс в реален ресурс. Този гений ще превърне това, което днес наричаме "отпадък", в ресурс утре, каза Нено Димов. Защото трябва да решаваме проблемите на днешното време. Не знаем какви ще бъдат предизвикателствата пред бъдещите поколения, но знаем какви са те днес и именно зеленият бизнес ще бъде този, който ще открие начини да намери отговор на тях.

По традиция още от първите издания на Зеления форум на "Мениджър", модератор на дискусията е един от най-изявените европейски екоексперти Юлиан Попов, управител на The Mobile Globe и главен консултант на Европейската климатична фондация за Централна и Източна Европа.

"Зеленият кръг и зеленият форум на "Мениджър" вече са институция - една работеща институция в България. Днес има повече от 200 компании, които членуват в Зеления кръг, създаден след първото издание на екологичния форум на "Мениджър". Сред тях има много сериозни и водещи фирми в България. При стартирането на инициативата ни преди години, тя звучеше почти ексцентрично. Сега вече тези идеи се намират абсолютно в центъра на корпоративната стратегия. Всичко това "Мениджър" успя тихо, тихо да постигне, без например да бъде окупиран Орлов мост", каза в началото на форума Юлиян Попов.

"От страна на Столична община смятам, че присъствието на бизнеса тук означава, че той е насреща за съставяне на работещи решения за по-чиста околна среда и правилно управление на ресурсите", заяви Йоана Христова, зам.-кмет на София по направление "Зелена система, екология и земеползване", която също участва във форума. 

Генерален партньор на събитието е ЕКОПАК  - най-голямата организация у нас за рециклиране на отпадъци от опаковки. "За осма поредна година бизнесът и държавата се събират, заради една обща кауза - екологичната. Прави ми впечатление, че на тазгодишния форум се събраха още повече хора. Зеленият кръг се развива от година на година, в него вече участват над 200 компании, което доказва, че мисленето в насока екология се разширява с много бързи темпове", коментира Тодор Бургуджиев, изпълнителен директор на "Екопак България". Той бе сред откриващите участници. 

Очаквайте още акценти от събитието в сайта ни днес и в списание "Мениджър".  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ