Прототипът на българската ваксина срещу COVID-19 ще бъде готов до края на годината

Прототипът на българската ваксина срещу COVID-19 ще бъде готов до края на годината

Прототипът на българската ваксина срещу COVID-19 ще бъде готов до края на годината. Това заяви пред bTV проф. Пенка Петрова, директор на Института по микробиология към БАН.

Вече са избрани вирусните белтъци, срещу които да се действа, а след като е готов прототипът, ще започнат опити върху мишки и хора, за да се докаже колко е имуногенна и безопасна ваксината, добави Петрова.

Тя обясни, че част от опитите ще бъдат извършени в институт „Пастьор“ в Париж, откъдето идва основното финансиране до момента.

По отношение на ваксината на Pfizer, Петрова коментира, че ваксината на американската компания  е трудна за съхранение, докато нашата е протеинова и има по-голяма стабилност.

„От Pfizer казват, че ще се транспортира на сух лед до самите болници, след което трябва да се съхранява до минус 70 градуса, за да бъде стабилна. В обикновен хладилник ще издържа до 5 дни, което значи, че специално трябва да се закупува средства за съхранение", обясни специалистът.

Проф. Петрова коментира и мерките, като ги нарече правилни и обясни, че вирусът е мутирал, което го прави по-вирулентен, но по-малко опасен.

7 ваксини в напреднала фаза има, страната ни също ще участва в договорите по тях – квотата ни е 13 млн. ваксини, което според директора на Института по микробиология към БАН е твърде много за страната ни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера