Димитър Маргаритов: „При проверките за Гергьовден следим за условията на сделките при продажбата на хранителни стоки”

Димитър Маргаритов: „При проверките за Гергьовден следим за условията на сделките при продажбата на хранителни стоки”

Димитър Маргаритов: „При проверките за Гергьовден следим за условията на сделките при продажбата на хранителни стоки”

Традиционно, когато има събиране на дни по повод празници, проверяваме търговската мрежа от гледна точка коректността на обявената информация, включително цените на стоките. Следим и пазара на туристическите резервации – както за организирани пътувания, така и отправяните индивидуални оферти най-вече в интернет. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в интервю за информационния портал Flashnews.bg.

Той уточни, че всички търговци са обект на проверките на КЗП, а те са преди всичко превантивни с цел установяване състоянието на пазара в навечерието на празниците.

„Когато става въпрос за хранителни стоки, ние трябва да бъдем подпомагани от колегите от Агенцията по храните, защото това, което основно ние може да проверим, е наличието на информация за произхода, цената и грамажите при продажбата на различни разфасовки”, уточни Маргаритов. И добави, че инспекторите от БАБХ следят за характеристиките на стоките да са в рамките на изискванията на закона.

Председателят на КЗП посочи, че се проверяват и обявяваните покрай празничните дни ексклузивни оферти за намаления и промоции. „Нашите проверки имат за цел да установят дали те са действителни и съответстват на изискванията на закона”, обясни той.

„Най-често срещаното нарушение в областта на туризма е несъвпадането на това, което е обещано, с това, което се предоставя на място. Можем само да съжаляваме, че няколко отделни случая може да повлияят изцяло върху имиджа на българския туризъм. Истината е, че ние получаваме доста малко сигнали за неуредици в туристическия бизнес – около 4-5% от всички жалби на годишна база”, заяви Маргаритов.

При подобен род неприятности хората трябва да се обръщат към администратора на съответния хотел и ако не получат необходимото съдействие, да потърсят КЗП. „Ще бъде извършена проверка, при която при установяване на нарушения, ще бъдат наложени санкции, но целта е също така и да се помогне на потребителите да бъдат компенсирани за причиненото неудобство”, каза още председателят на КЗП.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ