Пакет „Мобилност” мина на първо четене в Европарламента

Пакет „Мобилност” мина на първо четене в Европарламента

Европейският парламент прие днес на първо четене промените в правилата за международните пътни превози. Гласувани бяха три законопроекта и бяха отхвърлени над 1000 предложения за допълнения към тях. Отхвърлени бяха предложенията за отлагане на гласуването и възраженията за процедурата на гласуване, предаде кореспондент на БТА в Брюксел.

След първоначално гласуване с ръка текст по текст на допълненията и отхвърлянето им, ЕП премина към гласуване на блок и успя за няколко минути да отхвърли останалите изменения и да одобри законопроектите в първоначалния им вид.

С днешното гласуване става възможно началото на преговорите между ЕП, Съвета на ЕС и Европейската комисия. Ако тези преговори завършат успешно до следващата и последна сесия на ЕП през април, предстои гласуване на второ четене преди изборите за евродепутати през май.

Предстоящите преговори ще бъдат водени от румънското председателство на Съвета на ЕС. Председателството разполага с две седмици за постигането на съгласие.

Според българския бранш приемането на пакета въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение, предупредиха български преовзвачи.

Какво предвиждат новите европейски правила? На практика това са редица ограничения за тежкотоварните камиони, засягащи както българските превозвачи, така и тези от други държави от Централна и Източна Европа, свързани с т.нар. Мобилен пакет 1. Той предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици; след третия ден в страна от ЕС да получават колкото са ставките в съответната държава; също така да нощуват в места за настаняване, а не в кабините на камионите, които са оборудвани за целта, без да е предвидена охрана за паркираните камиони. Другият проблемен момент в предложения пакет за мобилност е свързан с превозвачите от трети страни, засяга каботажните превози и превозите в трети страни.

Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ