Пакет "Мобилност" ще бъде гласуван утре в Европарламента

Пакет Мобилност ще бъде гласуван утре в Европарламента

Пакетът "Мобилност" ще бъде гласуван в Европейския парламент утре - в сряда, след като само два гласа не достигнаха на лагера на противниците на промените, заложени в него. Трима български евродепутати не са били в пленарна зала в момента на вота. Това са Светослав Малинов, Николай Бареков и Нежми Али, предаде bTV. С техните гласове можеше да бъде отхвърлен пакетът от дневния ред на пленарната сесия.

Лагерът на България и останалите противници на пакета "Мобилност" са имали своите шансове, защото днес в пленарна зала не присъстваха много от евродепутатите от Франция, големият защитник на пакета. Далеч по-малко са шансовете ни този текст да бъде отхвърлен в сряда.

"За пореден път изпускаме питомното, за да гоним дивото и после си обясняваме велики приказки. Шансовете намаляват от днес", коментира евродепутатът Ангел Джамбазки.

"Бесен съм!" – така транспортният министър Росен Желязков изрази недоволството си от гласуването в Европарламента. "Два гласа не ни достигнаха. Какво означава това? - Означава, че Европа е разделена. Дори в Европейския парламент. (…) Отговорността да си депутат в ЕП е огромна, защото това може да реши съдбата на цял континент. Два български гласа не достигнаха, но те можеха да решат законодателен пакет в Европа", каза министърът.

Николай Бареков от партията на консерваторите коментира защо не е гласувал в профила си във Facebook. Ето как: 

 

 

От ДПС заявиха, че не знаят защо Нежми Али от отсъствал по време на вота.

Евродепутатът Светослав Малинов не е успял да участва в гласуването заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт. Той е имал проблеми с полета, обясни тази сутрин пред bTV. Малинов беше категоричен, че ще гласува "против" в сряда

По време на вота в сряда пред сградата на Европейския парламент ще има протестна акция на превозвачи от страни, които като България се чувстват ощетени от текста.

Според българския транспортен бранш приемането на пакета "Мобилност" въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение, предупредиха български преовзвачи.

Какво предвиждат новите европейски правила? На практика това са редица ограничения за тежкотоварните камиони, засягащи както българските превозвачи, така и тези от други държави от Централна и Източна Европа, свързани с т.нар. Мобилен пакет 1. Той предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици; след третия ден в страна от ЕС да получават колкото са ставките в съответната държава; също така да нощуват в места за настаняване, а не в кабините на камионите, които са оборудвани за целта, без да е предвидена охрана за паркираните камиони. Другият проблемен момент в предложения пакет за мобилност е свързан с превозвачите от трети страни, засяга каботажните превози и превозите в трети страни.

Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ