Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Акциите на китайски конкурент на TikTok скочиха с близо 200% при борсовия му дебют
Акцитие на китайската компания за кратки видеа Кuаіѕhоu Тесhnоlоgу поскъпнаха с близо 200% при дебюта и на борсата в Хонконг, предаде Си Ен Би Си.
Технологичната фирма набра 41,28 млрд. долара при първичното си публично предлагане (IPO), след като оцени акциите си на цена от 115 хонконгски долара. Те обаче започнаха търговията при цена от 338 хонконгски долара. Малко по-късно акциите поевтиняха, но останаха на ниво от 160% над първоначалното.
Основният бизнес на компанията е приложение за кратки видеа, което генерира приходи чрез от потребители, които купуват виртуални подаръци на любимите си създатели на съдържание. Кuаіѕhоu Тесhnоlоgу работи и по внедряването на услуга за онлайн търговия в приложението.
В IPO-то инвестираха фондовете BlackRock и Fidelity.
Първичното публично предлагане на Kuaishou се разглежда като тест за апетита към акциите на китайските технологични фирми, след като Пекин засили контрола си върху сектора и прие нови нови закони в областите на защитата на данните и борбата срещу монополите. През ноември китайското правителство въведе нови правила и за онлайн пазаруването, които може да засегнат Kuaishou.
Дебюта на Кuаіѕhоu е поредната победа за Хонконгската фондова борса, която успя да привлече редица големи технологични компании. Китайските компании, чиито акции се търгуват в Ню Йорк, като including Alibaba и JD.com, направиха вторични листвания в Хонконг. От Си Ен Би Си съобщиха, че листната в Nasdaq китайска компания Bilibili също ще излезе на борсата в Хонконг.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.