Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Потребителския климат в ЕС на най-високо равнище от девет години насам

При доверието на потребителите в Европа се наблюдава много положителен растеж през четвъртото тримесечие на 2016 г. Потребителският климат според GfK за 28-те държави от ЕС е нараснал с 5,6 пункта до 17,9 пункта през декември, най-високата му стойност от януари 2008 г. насам. През годината отделните показатели – икономически очаквания и очаквания относно доходите, и покупателна склонност – не са се развивали еднакво.
Темите, доминиращи заглавията в Европа през четвъртото тримесечие на 2016 г. бяха войната в Сирия, тероризмът в Европа, президентските избори в САЩ в края на ноември и непрекъснатият възход на националистическите партии и тенденции в практически всички европейски държави. Съвсем очевидно е, че всички тези отрицателни но-вини не са засегнали потребителите. Изглежда, че европейците стават все по-избирателни по отношение на това кои теми допускат да им влияят в ежедневието. В резултат на това показателите за икономически очаквания и очаквания за доходите, и за покупателната склонност не са засегнати в значителна степен от войната в Сирия, събитията в Турция, президентските избори в САЩ и текущата заплаха от тероризъм в Европа. Вместо това цифрите за икономическия растеж в отделните държави имат по-значима роля. В резултат на това според проучването на GfK потребителският климат за 28-те държави от ЕС е нараснал с 5,6 пункта до 17,9 пункта между септември и декември.
Очакванията по отношение на доходите са на най-високото си равнище от девет години насам в България
Българската икономика продължава своя растеж. За последната годи-на и половина брутният вътрешен продукт е нараствал с над три процента на тримесечие спрямо същото тримесечие на предходната година. Въпреки това изглежда, че населението остава твърде скептично относно това дали икономическият растеж ще продължи. Въпреки че икономическите очаквания непрекъснато нарастват от октомври 2014 г. насам, на само 0,9 пункта, показателят трудно достигаше положителни стойности през 2016 г. През ноември обаче той достигна 1,6 пункта, своето най-високо ниво от февруари 2011 г.
През четвъртото тримесечие на 2016 г. очакванията за доходите също нараснаха, достигайки 19,7 пункта до края на годината, най-високата стойност от 2007 г. (21,3 пункта). Това е със 7 пункта повече от колко-то през септември и съставлява увеличение с 15,8 пункта в сравнение с декември 2015 г.
Покупателната склонност сред българите също се е увеличила през 2016 г., нараствайки с цели 9 пункта през четвъртото тримесечие до 30,2 пункта през декември. Това е с 23,8 пункта повече в сравнение с предходната година и съставлява най-високата стойност от септември 2008 г. насам (45,9 пункта). Това може ясно да се обясни с ниското ниво на безработица, което според данни на Европейската комисия, остава 7,5 %, най-ниско от третото тримесечие на 2009 г. (7,1 %) на-сам. Повечето работни места означават по-сигурен доход за хората, което им дава повече увереност при планирането на големи и скъпи покупки.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
IKEA купува сграда в Манхатън за 213 милиона долара за нов магазин в САЩ
Компании |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Financial Times: Компаниите на Мъск преживяват силно текучество на управленски и инженерен персонал
Компании |МААЕ: Няма непосредствена опасност за Запорожката АЕЦ
Свят |МРРБ към Терзиев: За трите забавени проекта са констатирани нередности в документите
Политика |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Федералното правителството на САЩ спря работа
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.