Резултатите на Фейсбук изненадаха Уолстрийт

Резултатите на Фейсбук изненадаха Уолстрийт

Фейсбук надхвърли очакванията на Уолстрийт за печалба и приходи , като силният растеж при бизнеса на мобилни реклами сочи, че проблемите около т.нар. лъжливи новини и неточното измерване на рекламите не са се отразили особено на финансовите резултати, предаде Ройтерс.

Печалбата за тримесечието е достигнала 3,57 милиарда долара, което е повече от два пъти увеличение на показателя спрямо година по-рано, когато Фейсбук отчете печалба от 1,56 милиарда долара. На този фон компанията не показва признаци за забавяне на растежа. Резултатът лесно надхвърли очакванията на анализаторите, като акциите поскъпнаха с около 0,2 на сто в сделките след приключването на официалната търговия снощи.

През ноември Фейсбук предупреди, че растежът в рекламния бизнес на компанията вероятно ще се забави значително заради ограниченията на качваните реклами, т.е. общият брой реклами, които Фейсбук може да покаже на отделен потребител. Няма особени признаци за това обаче през четвъртото тримесечие, тъй като общите приходи са скочили до 8,81 милиарда долара спрямо 5,84 милиарда преди година.

Точно преди затварянето на пазара снощи Фейсбук се сблъска с лек проблем, тъй като тексаски съд разпореди на подразделението за виртуална реалност Окюлъс (Oculus), собственост на социалната мрежа, и на други обвиняеми да платят общо 500 милиона долара на компанията за видеоигри ЗениМакс медия (ZeniMax Media) за нарушаване на договор за конфиденциалност.

Основният бизнес на компанията - мобилните реклами - продължава стабилно напред, като сега покрива 84 процента от приходите за реклама спрямо 80 процента преди година.

Главният изпълнителен директор на Фейсбук Марк Зукърбърг заяви пред анализатори снощи, че компанията очаква постепенно нарастване на наемането и на други разходи през 2017 година, тъй като инвестира във видео и други приоритети.

Около 1,86 милиона души използват социалната мрежа всеки месец по данни към 31 декември или със 17 процента повече на годишна основа, съобщи компанията.

Китай очевидно няма да допринесе за растежа на този показател скоро, тъй като Зукърбърг почти изключи скорошно разширяване на дейността на компанията в най-населената страна в света.

Потребителите, които са активни всеки ден през мобилните си устройства, са нараснали с 23 процента до 1,15 милиарда, уточни компанията. Над 90 процента от потребителите на социалната мрежа я ползват чрез мобилни устройства.

За 2017 година Фейсбук очаква приходи от мобилна реклама на стойност 29,71 милиарда долара, според компанията за проучвания иМаркетър (eMarketer), което е с около 35,2 процента повече спрямо 2016 година.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ