Русия затвори въздушното си пространство за 36 държави

Русия затвори въздушното си пространство за 36 държави

Русия забрани авиокомпаниите от 36 страни, включително Великобритания, Германия, Испания, Италия и Канада, да използват въздушното й пространство, като ответна мярка на широките санкции срещу руския  авиационен сектор. Вчера Европейският съюз взе решение да забрани на руските самолети да навлизат в неговото въздушното пространство след руската инвазия в Украйна.

Решението за огледалния отговор е публикувано в официалния уебсайт на Росавиация като е приложен и списъка на държавите и териториите, попадащи в обхвата на забраната.

Списъкът на държавите, за които е наложено ограничение, включва:

1. Австрия

2. Албания

3. Ангуила (Британска отвъдморска територия)

4. Белгия

5. България

6. Британски Вирджински острови

7. Великобритания

8. Унгария

9. Германия

10. Гибралтар

11. Гърция

12. Дания + Гренландия + Фарьорски острови + Териториално море

13. Джърси

14. Ирландия

15. Исландия

16. Испания

17. Италия

18. Канада

19. Кипър

20. Латвия

21. Литва

22. Люксембург

23. Малта

24. Холандия

25. Норвегия

26. Полша

27. Португалия

28. Румъния

29. Словакия

30. Словения

31. Финландия

32. Франция

33. Хърватия

34. Чехия

35. Швеция

36. Естония

 
Хуманитарните полети не попадат в обхвата на забраната, като изключения  могат да бъдат направени и в други случаи чрез разрешение от руските министерства.  

Междувременно авиопревозвачът от Обединените арабски емирства "Флайдубай" (Flydubai) отмени полетите си до руските градове Краснодар и Ростов на Дон до 8 март, предаде  Ройтерс, цитирайки говорител на компанията.

"Флайдубай"  продължава да изпълнява полети от Дубай до осем други руски дестинации, включително Москва. 

Решението на ЕС от вчера да затвори цялото си въздушно пространство за руски граждански полети събуди

"ефект на доминото"

Компании за лизинг ще прекратят стотици наеми на самолети с руски авиолинии след западните санкции, които изискват договорите да бъдат анулирани, предаде Ройтерс.

Азиатската компания за самолети под наем "Би Оу Си авиейшън" (BOC Aviation) обяви днес, че по-голямата част от флотата й в Русия ще бъде засегната от санкциите на ЕС, които изискват наемите да бъдат прекратени до 28 март.

Руски компании имат 980 пътнически самолета в експлоатация, от които 777 са под наем, според данни на компанията за анализи "Сайриъм" (Cirium). Две трети от тях или 515 самолета с прогнозна пазарна стойност от около 10 милиарда долара, са наети от чуждестранни компании, които са базирани преобладаващо в Ирландия.

"ЕърКап холдингс“ (AerCap Holdings), най-голямата компания за лизинг в света, има най-много самолети в Русия и Украйна -152, по данни на консултантската компания в областта на авиацията "Ай Би Ей" (IBA).

"ЕърКап холдингс" съобщи, че ще спре лизинговата си дейност с руски авиокомпании съобразно санкциите, уточнявайки, че към 31 декември 5 на сто от флотилията й по нетна балансова стойност е дадена под наем на руски авиопревозвачи. 

Компанията има над 2000 самолета общо в портфолиото си, като сред руските клиенти са "Аерофлот“, "Ес7 еърлайнс“ (S7 Airlines), "Россия", "Азур еър“ (Azur Air) и "Урал еърлйанс“ (Ural Airlines), според информацията на сайта на "ЕърКап холдингс“.

"Аволон“ (Avolon), втората най-голяма лизингова компания в света, има по-малко от 20 самолета в Русия и един или два в Украйна от обща флотилия от 550 самолета, каза този месец пред Ройтерс главният изпълнителен директор Донал Слатъри. Компанията не коментира наложените санкции.

Лидерите на страните от Г-7 обявиха вчера, че западните съюзници са решили да изключат някои руски банки от системата за бързи трансгранични плащания СУИФТ (SWIFT), която се превърна в основен механизъм за финансиране на международната търговия, припомня Ройтерс.

"Би Оу Си авиейшън" обяви, че има 18 самолета или 4,5 на сто от флотилията й, които са базирани в Русия.

Политиката ни е да спазваме изцяло всички приложими в бизнеса ни закони, обяви в комюнике компанията за лизинг. Практическите последици от новите санкции на ЕС са комплексни и в момента не можем да предоставим допълнителна информация.

"Дубайската космическа компания“ (DAE) има поне три руски клиенти, сред които и "Аерофлот“, според информацията на сайта. Тя обаче не отговори на молбата за коментар.

Други неруски компании със самолети в двете страни са "Ес Ем Би Си авиейшън кепитъл“ (SMBC Aviation Capital), "Еър лийз корп“ (Air Lease Corp) и "Авиейшън кепитъл груп“ (Aviation Capital Group), според данните на "Ай Би Ей“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ