Изповедите на един рекламист

Пионерът на модерната реклама Дейвид Огилви, предшественик на съвременния бизнес с рекламни агенции, успява да създаде основите на индустрията с популяризирането на продукти чрез уникалното си мислене. Някои изследователи определят приноса му в областта на развитието на рекламните съобщения като гениален. Той остава един от най-известните хора, които светът на маркетинга някога е излъчвал, смятат авторите на Business Insider.
Роденият във Великобритания Огилви създава агенция Ogilvy & Mather в САЩ през 1948 г. Дори днес някои от лидерите в бранша използват бестселъра му "Изповедите на един рекламист" (“Confessions of an Advertising Man”) като тяхна Библия. Някои от мислите му в тази книга са дълбоки, други неповторимо силни.
Предлагаме да си припомним 12 от тях, които винаги ще бъдат полезни за копирайтърите и отразяват до голяма степен творческия процес на рекламиста, дори десетилетия по-късно.
...
„Никога не съм писал реклама в офиса. Има твърде много пречки. Правя цялото си писане у дома.“
„Прекарвам дълго време, изучавайки прецедентите. Гледам всяка реклама, която се е появявала за конкурентни продукти в последните 20 години.“
„Безпомощен съм без изследователски материал. И колкото по-мотивиращ е материалът, толкова по-добре.“
„Записвам си дефиниция на проблема и формулировка на целта, която искам кампанията да постигне. След това не отивам по-далеч от формулировката и нейните принципи, които са били приети от клиента“.
„Преди да напиша самото съобщение, записвам всеки възможен факт и идеята на продажбата. След това ги организирам и ги свързвам с изследователската и рекламна платформа.“
„След това пиша заглавието. Всъщност опитвам да напиша 20 алтернативни заглавия за всяка реклама. И никога не избирам последното заглавие без да попитам за мнението им други хора в агенцията.“
„В тази точка на развитие трудно мога да отложа истинското съобщение. Затова отивам вкъщи и сядам на бюрото си. Откривам себе си изцяло без идеи. Ставам в лошо настроение. Ако съпругата ми влезе в стаята започвам да ѝ мърморя. (Това се влоши след като се отказах от тютюнопушенето.)."
„Ужасен съм от произвеждането на лоша реклама. Това ме кара да изхвърля първите 20 опита.“
„Ако всичко завърши добре изпивам половин бутилка ром и пускам оратория на Хендел на грамофона. Това като цяло произвежда некотролируемо избликване на рекламни съобщения.“
„На следващата сутрин ставам рано и редактирам.“
„След това хващам влака до Ню Йорк и секретарката ми написва проекта. (Не мога да пиша на пишеща машина, което е много неудобно.)
„Аз съм лош автор на реклами, но съм добър редактор. Отивам на работа, редактирайки собствените си чернови. След четири или пет редакции нещата изглеждат достатъчно добре, за да бъдат показани на клиента. Ако той промени съобщението се ядосвам, защото съм преминал през много проблеми, като съм ги написал и това, което съм го написал, съм го написал с цел.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Инвестиционните банки повишават прогнозите си за растежа на Китай след изненадващата сделка със САЩ
Икономика |Зеленски: Водят се ожесточени боеве по Донецкото и Курското направление
Свят |Новата икономика: Дълго покълващите "семена" на земеделските роботи
Икономика |Времето: Жълт код за значителни валежи в 3 области в Югозападна България
България |Генеративният изкуствен интелект променя SEO завинаги
Маркетинг |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 12-ти до 18-ти май
Хороскоп |Генеративният изкуствен интелект променя SEO завинаги
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 13 май. Рождениците днес
На днешната дата |Имате ли нужда от дигитален детокс?
Техники за успех |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |Как технологиите променят енергийния пазар?
16-и зелен и енергиен форум |Времето: Жълт код за значителни валежи в 3 области в Югозападна България
България |ADVERTORIAL

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Първо публично представяне на безплатния софтуер в помощ на хора, лишени от зрителни способности

Коментари
Няма въведени кометари.