Дигитален маркетинг в България: мисията възможна

Дигитален маркетинг в България: мисията възможна

През 2024 г. инвестициите в дигитална реклама в България достигат 238.8 млн. лв., представлявайки 35.8% от общия рекламен пазар. Очаква се този дял да нарасне до 38.5% през 2026 г., с прогнозна стойност от 299.5 млн. лв., по данни от Baca. 

В същото време, броят на интернет потребителите в страната достига 5.58 млн. души, което представлява 84% от населението. Социалните медии също бележат значителен ръст, с 4.44 млн. активни потребители към началото на 2024 г. 

Цифрите не просто показват ръст. Те затвърждават категоричната обвързаност на бизнеса у нас с дигиталните канали като основен инструмент за достигане до клиенти, изграждане на бранд и реализиране на продажби. А това означава едно – нуждата от добре подготвени специалисти по дигитален маркетинг ще продължи да нараства.

Именно в този контекст цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital идва като практичен отговор на търсенето. Обучението започва с интензивен и напълно безплатен входящ курс, който само за две седмици дава базови, но ключови умения в маркетинга – подходящи както за начинаещи, така и за хора, които искат да тестват дали тази сфера е за тях. След това, участниците могат да продължат с цялостната професионална програма и да изградят умения, отговарящи на нуждите на реалния пазар. 

Цифрите не лъжат – дигиталният пазар расте

Дигиталният пазар в България продължава да се развива с впечатляващи темпове, което се отразява както в нарастващите инвестиции в онлайн реклама, така и в увеличаващото се потребление на електронна търговия и използване на социални мрежи като рекламни канали.

Ръст на инвестициите в дигитална реклама

През 2024 г. инвестициите в дигитална реклама в България достигат 238.8 млн. лв., представлявайки 35.8% от общия рекламен пазар. Очаква се този дял да нарасне до 38.5% през 2026 г., с прогнозна стойност от 299.5 млн. лв.

Увеличение на онлайн търговията

Електронната търговия също бележи значителен ръст. През 2024 г. B2C продажбите в интернет се увеличават с 20%, надхвърляйки 2.34 милиарда евро, което представлява 2.34% от брутния вътрешен продукт на страната. 

Социалните мрежи като основни рекламни канали

Социалните мрежи се утвърждават като ключови платформи за дигитална реклама в България: 

Тези данни ясно показват, че дигиталният пазар в България не само расте, но и се нуждае от квалифицирани специалисти, които да управляват и оптимизират онлайн присъствието на бизнесите. Необходими са не просто ентусиасти, а професионалисти с реални умения и познания в областта на дигиталния маркетинг. 

Малкият бизнес има нужда от дигитална подкрепа

В България над 98% от всички фирми са малки и средни предприятия (МСП). Това са семейни бизнеси, местни брандове, бутикови магазини, занаятчийски ателиета, стартъпи и нови проекти с ограничени екипи, но с амбиция за развитие. И макар да  са гръбнакът на икономиката, те често остават извън обсега на големите маркетинг агенции и рядко разполагат с вътрешен маркетинг отдел.

Именно затова нуждата от подготвени фрийлансъри, консултанти и дигитални маркетолози на свободна практика расте с всяка изминала година. Това са хората, които могат да изградят стратегия, да създадат съдържание, да пуснат Facebook или Google реклама и да превърнат онлайн присъствието в реални продажби – без бизнесът да трябва да наема цял отдел или да прави големи инвестиции. 

На практика, това е шанс за всеки, който иска да се реализира като дигитален маркетолог – не само в големи компании, а в разнообразна и динамична среда.

Работата с малки бизнеси често означава повече креативност, гъвкавост и възможност да виждате резултатите от труда си директно. 

Програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital подготвя точно такива специалисти – с практически умения, ориентирани към реални казуси и нуждите на бизнеса.  

Перспективата: кариера, фрийланс или собствен проект?

Дигиталният маркетинг предлага една от най-гъвкавите и широкообхватни възможности за професионално развитие днес. Благодарение на бързоразвиващите се технологии и нарастващото онлайн присъствие на бизнесите, специалистите в тази сфера могат да се реализират в няколко основни посоки:

  • Кариера в агенция или фирма. Много маркетолози започват като част от екипи в дигитални и рекламни агенции или в маркетинг отделите на различни компании. Там работят по кампании в социални мрежи, създават съдържание, анализират потребителско поведение и управляват рекламни бюджети.
  • Фрийланс и дистанционна работа за местни и чуждестранни клиенти. С нарастващото търсене на специалисти по дигитален маркетинг в световен мащаб, все повече професионалисти избират да работят на свободна практика. Те предлагат услугите си в платформи като Upwork, Fiverr или изграждат лично портфолио и работят директно с клиенти.
  • Развитие на собствен онлайн проект или бизнес. Дигиталният маркетинг е особено ценен за хора, които искат да стартират свой бизнес – било то онлайн магазин, услуга, блог или инфлуенсърска платформа. Умението да комуникираш ефективно, да достигаш до точната аудитория и да продаваш е фундаментално за всеки нов проект.

Дигиталният маркетинг в България не е просто възможност – той е необходимост в съвременната бизнес среда. С нарастващите инвестиции в онлайн реклама и увеличаващото се търсене на квалифицирани специалисти, сега е идеалният момент да се обучите и да се включите в тази динамична сфера.

Програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital предоставя необходимите знания и умения, за да започнете успешна кариера в областта. Обучението започва с ускорен, напълно безплатен курс, който само за две седмици изгражда основите, а след това продължава с пълна програма, в която се надграждат ключови знания в различните направления на дигиталния маркетинг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
3 необичайни, но ефективни начина да откажете цигарите