PwC: AI рекламите ще стимулират растежа на световната медийна индустрия

Нарастващото използване на изкуствен интелект в рекламата се очаква да увеличи приходите на световната развлекателна и медийна индустрия до 3,5 трилиона долара до 2029 г., според PwC.
Прогнозите са, че индустрията ще регистрира сложен годишен темп на растеж от 3,7% до 2029 г., заяви консултантската фирма в своя „Глобален преглед за развлеченията и медиите 2025-29“ в четвъртък. Ръстът ще бъде подкрепен и от недигитални категории, като например събития на живо, предава Ройтерс.
Икономическата несигурност от инфлацията и променящите се търговски политики подтикват потребителите да намалят несъществените разходи, оказвайки натиск върху абонаментите за развлечения, кинопрожекциите и дигиталните медии.
В момента рекламата се очертава като значителен двигател на растежа на приходите за индустрията като цяло, според PwC.
Дигиталните формати, които представляваха 72% от общите рекламни приходи през 2024 г., ще нараснат до 80% през 2029 г., като се очаква новите технологии, включително изкуствен интелект и хиперперсонализация, да доведат до по-голямо усвояване от крайния пазар, се казва в доклада.
Очаква се приходите от реклами от свързана телевизия да нараснат до 51 милиарда долара през 2029 г., водени от по-високата дигитална ангажираност, съобщи PwC.
Индустрията също така ще се възползва от силните приходи от видеоигри, които се очаква да нараснат до около 300 милиарда долара през 2029 г.
„Има известен общ макроикономически натиск върху отделните лица, семействата и рекламата започва да субсидира голяма част от него“, каза Барт Шпигел, глобален лидер в развлекателната и медийната индустрия в PwC U.S.
Индустрията „винаги е била начело на технологичните иновации, но компаниите ще трябва да останат гъвкави и проактивни, за да прегърнат бъдещето и да задоволят потребителите в екосистема, която възнаграждава креативността и персонализираното съдържание“, каза Шпигел.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.