Легендата "Шанел" №5 навършва 100 години

"Само Шанел No5" отговаря Мерилин Монро на въпроса какво облича в леглото. Парфюмът, който е обезсмъртен в киното и чиито рекламни лица са били Катрин Деньов и Никол Кидман, е един от най-известните и най-продаваните в света, макар и да навършва 100 години, предаде АФП.
Габриел Шанел, която нарушава догмите за женския гардероб, предлага през 1921 г. парфюм, който е не по-малко новаторски, припомня БТА.
"Името му, аромата, чистите прави линии на флакона, допринасят той да стане символ на Лудите години. С името - обикновена цифра, която обозначава избраната проба, Шанел къса с традиците и навлиза в абстрактното", каза Жули Дейдие, която отговаря за историческото наследство в модната къща.
Габриел Шанел иска нещо различно от флоралната и природна традиция от 19-и век и замисля аромата "с мирис на жена" като рокля висша мода. Парфюмерийният експерт Ернест Бо, който е натоварен с тази задача, създава композиция, която не възпроизвежда съществуващ в природата аромат.
"Номер 5" мирише на Шанел. Той се разпознава веднага по атипичния аромат, който се дължи на много синтетични молекули, алдехиди, които внасят свежест с флорални нотки и му придават "абстрактна" страна. Чистата линия на флакона в черно и слонова кост е променена леко през годините, но запазва вечната си простота. Тя е коренно противоположна на характерната за епохата пищност на презентацията.
"Влагам всичко в парфюма, нищо в презентацията", казва Габриел Шанел.
В реклама във в. "Ню Йорк таймс" от 2028 г. парфюмът е сравнен с "младежките и модерни" тоалети на дизайнерката. За друга реклама в американски списания през 1937 г. Габриел Шанел решава да е лице на парфюма. Към снимката й, направена от фотографа Франсоа Колар през 1937 г. в х-л "Риц", е добавен текстът "Габриел Шанел е преди всичко актриса по душа. Роклите и парфюмите й са създадени с перфектен драматичен инстинкт. "No 5" е като нежна музика, която подчертава любовен акцент. Той разпалва въображението и оставя незаличима следа в спомените на действащите лица".
През следващите десетилетия става бранд хит в киното и символ на специален статут сред холивудските звезди, което допринася за реномето му на "парфюм на парфюмите" и го прави един от най-продаваните в света.
Снимка на Мерилин Монро, която се парфюмира с "No 5", е използвана за рекламата му през 2013 г. Лица на парфюма са били също Сузи Паркър, Катрин Деньов, Карол Буке, Никол Кидман, Марион Котияр.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |OpenAI детронира SpaceX като най-ценната частна компания в света с оценка от 500 млрд. долара
Компании |Парламентът ще обсъди на първо четене изменения в Закона за държавния бюджет
Политика |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.