Нарушенията по Великден - основно свързани с цените

Нарушенията по Великден - основно свързани с цените

Около 20-30 обаждания са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през почивните дни около Великденските празници. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов в предаването „Денят започва” по БНТ.

Сред тях има и няколко сигнала, свързани с липса на цени, поставяне на две цени за една и съща стока или разминаване между обявена и маркирана на касата цена.

„Търговците дават становища, че асортиментът е богат, че може да се получи техническа грешка, особено когато става въпрос за промяна в цените по повод на празниците. Но това не може да бъде уважителна причина, защото се прави опит потребителят да бъде ощетен. Толкова по-добре, че потребителите са внимавали и са установили това разминаване, за да може да бъде извършена проверка, съответно – наложена санкция”, каза Маргаритов.

„Обажданията не са много на брой на фона на това, че стотици хиляди българи пътуваха. Сред тях имаше оплаквания, които срещаме и в делничните дни и които присъстват и в нашата класация ТОП 10 на потребителските жалби и сигнали. Например, как да бъде удовлетворена рекламация на дефектна стока или как може да се върне онлайн покупка, ако липсва възможност за обратна връзка с търговеца”, посочи Маргаритов.

Той даде примери и за някои по-нестандартни сигнали: „Опит за канселиране на резервация в хотел в един от зимните ни курорти, защото нямало достатъчно сняг на пистите. Или невъзможност за бъдат върнати празни бирени бутилки, за да се закупи съответното количество пълни.”

На телефона на потребителя е позвънила и възмутена гражданка от това, че са пожелали да проверят в магазин съдържанието на чантата и.

„Обикновено по празниците хората са по-чувствителни и дори тогава, когато нещо в обичайното ежедневие не би ги накарало да потърсят нашата институция, в тези дни, особено знаейки че сме на разположение, го правят”, коментира Маргаритов.

По повод влезлите в сила в началото на април нови правила, които позволяват по време на ваканционно пътуване или по работа в страна от Европейския съюз да ползваме предплатено в собствената ни страна онлайн съдържание, председателят на КЗП направи уточнение. „Този регламент дава възможност на доставчиците на обществени услуги за електронно съдържание, какъвто например е БНТ, а също така и на всички онези оператори, които предоставят безплатно онлайн съдържание за такъв тип услуги – предавания, филми, книги, игри и т.н., да избират дали да следват неговите правила или да останат на досегашния режим, при който в доста случаи преносимостта не беше възможна. Единственото условие обаче е те да оповестят решението си по достатъчно ясен начин за потребителите в официалните си страници в интернет”, разясни Маргаритов.         

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Мерил Стрийп: Не оставяйте пречките да ви смажат. Никога не е късно за завръщане
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Родените през декември може да доживеят до 105 години
Цените на колите падат заради градушката в София