Лов на вещици в автомобилната индустрия

Лов на вещици в автомобилната индустрия

От няколко години в Европа се говори за предстоящата вълна от евтини китайски марки електромобили, която ще застраши доминацията и благосъстоянието на местните концерни. Все още тази вълна не ни залива. Анализатори, икономисти и политици продължават да говорят за нея в бъдеще време, като за отложен процес, донякъде и заради въведените от ЕК наказателни мита върху вноса на създадени в Китай електрически превозни средства.

Интересно е да се разгледа еволюцията на произведените в Китай електромобили, които достигат до европейския пазар. Ако през 2019 г. единственото присъствие в региона е на британската MG – закупена през 2007 г. от китайската SAIC Motor, година след това в електромобилния пазар се включват шведската Polestar, американската Tesla и румънската Dacia. Всички тези компании транспортират изградени в Китай електромобили за европейския пазар. През 2021 г. към китайския внос за Европа се включва и германската BMW а делът на китайски марки на електромобили достига 5%. Този дял не изглежда толкова страшен, колкото прогнозите на различните консултантски фирми.

Търсете "Мениджър” в:

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп изплаши Европа със стратегията си за национална сигурност. Това не е лошо нещо, смята бивш шеф на ЦРУ
Британската вълна преживява ренесанс - какви са причините?
Американският пратеник Стив Уиткоф на среща с Володимир Зеленски и европейски лидери в Берлин
Слънчевото време остава и през уикенда
Беларус търси нови мостове към Запада: среща между Лукашенко и представител на САЩ
Промяната в начина на мислене, която прави екипите по-креативни
Тази година се очертава като най-добрата за акциите на европейските банка. Какво вещае 2026 година?
Иран вдигна цените на бензина за пръв път от протестите през 2019 г.