Лов на вещици в автомобилната индустрия

Лов на вещици в автомобилната индустрия

От няколко години в Европа се говори за предстоящата вълна от евтини китайски марки електромобили, която ще застраши доминацията и благосъстоянието на местните концерни. Все още тази вълна не ни залива. Анализатори, икономисти и политици продължават да говорят за нея в бъдеще време, като за отложен процес, донякъде и заради въведените от ЕК наказателни мита върху вноса на създадени в Китай електрически превозни средства.

Интересно е да се разгледа еволюцията на произведените в Китай електромобили, които достигат до европейския пазар. Ако през 2019 г. единственото присъствие в региона е на британската MG – закупена през 2007 г. от китайската SAIC Motor, година след това в електромобилния пазар се включват шведската Polestar, американската Tesla и румънската Dacia. Всички тези компании транспортират изградени в Китай електромобили за европейския пазар. През 2021 г. към китайския внос за Европа се включва и германската BMW а делът на китайски марки на електромобили достига 5%. Този дял не изглежда толкова страшен, колкото прогнозите на различните консултантски фирми.

Търсете "Мениджър” в:

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

ISW: Москва постави като условие мирното споразумение да не позволява прозападно правителство в Киев
ЕС призовава основано на уважение споразумение, след като Тръмп заплаши блока с мита от 50%
Неизвестно за известните: Съперничество между двама братя и скандал под бомбите ражда прочута марка за спортни обувки
Съдия временно блокира забраната на Тръмп за прием на чуждестранни студенти в Харвардския университет
"Тренд": Над 80% от българите смятат четенето на книги за важно, но 43% не са прочели книга през последната година
МВР иска спедиторските фирми да не изпълняват поръчки за доставка на вейпове
Украйна и Русия извършиха най-голямата размяна на военнопленници от началото на инвазията през 2022 г.
"Преговорите не водят до никъде": Тръмп заплаши ЕС с 50% мита от 1 юни