Лов на вещици в автомобилната индустрия

Лов на вещици в автомобилната индустрия

От няколко години в Европа се говори за предстоящата вълна от евтини китайски марки електромобили, която ще застраши доминацията и благосъстоянието на местните концерни. Все още тази вълна не ни залива. Анализатори, икономисти и политици продължават да говорят за нея в бъдеще време, като за отложен процес, донякъде и заради въведените от ЕК наказателни мита върху вноса на създадени в Китай електрически превозни средства.

Интересно е да се разгледа еволюцията на произведените в Китай електромобили, които достигат до европейския пазар. Ако през 2019 г. единственото присъствие в региона е на британската MG – закупена през 2007 г. от китайската SAIC Motor, година след това в електромобилния пазар се включват шведската Polestar, американската Tesla и румънската Dacia. Всички тези компании транспортират изградени в Китай електромобили за европейския пазар. През 2021 г. към китайския внос за Европа се включва и германската BMW а делът на китайски марки на електромобили достига 5%. Този дял не изглежда толкова страшен, колкото прогнозите на различните консултантски фирми.

Търсете "Мениджър” в:

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Вучич е „разочарован“ от краткосрочната сделка за газ, преложена на Сърбия от Русия
„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Как да накарате другите да ви харесат на мига
На днешната дата, 12 октомври. Рождениците днес
Lee затвърждава авторитета си в денима с кампания за новото поколение (Видео)
Съдят Apple за използване на защитени с авторски права книги за обучение на Apple Intelligence
Зеленски и Тръмп обсъдиха укрепването на противовъздушната отбрана и подкрепата за Украйна
„Монахът войн“ на Макрон се готви за бюджетна битка