Лов на вещици в автомобилната индустрия

От няколко години в Европа се говори за предстоящата вълна от евтини китайски марки електромобили, която ще застраши доминацията и благосъстоянието на местните концерни. Все още тази вълна не ни залива. Анализатори, икономисти и политици продължават да говорят за нея в бъдеще време, като за отложен процес, донякъде и заради въведените от ЕК наказателни мита върху вноса на създадени в Китай електрически превозни средства.
Интересно е да се разгледа еволюцията на произведените в Китай електромобили, които достигат до европейския пазар. Ако през 2019 г. единственото присъствие в региона е на британската MG – закупена през 2007 г. от китайската SAIC Motor, година след това в електромобилния пазар се включват шведската Polestar, американската Tesla и румънската Dacia. Всички тези компании транспортират изградени в Китай електромобили за европейския пазар. През 2021 г. към китайския внос за Европа се включва и германската BMW а делът на китайски марки на електромобили достига 5%. Този дял не изглежда толкова страшен, колкото прогнозите на различните консултантски фирми.
Търсете "Мениджър” в:
- разпространителската мрежа;
- платформата за дигитално четене ZinZin: https://tinyurl.com/nhheuwna
- https://manager.bg/списание
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.