Лов на вещици в автомобилната индустрия

Лов на вещици в автомобилната индустрия

От няколко години в Европа се говори за предстоящата вълна от евтини китайски марки електромобили, която ще застраши доминацията и благосъстоянието на местните концерни. Все още тази вълна не ни залива. Анализатори, икономисти и политици продължават да говорят за нея в бъдеще време, като за отложен процес, донякъде и заради въведените от ЕК наказателни мита върху вноса на създадени в Китай електрически превозни средства.

Интересно е да се разгледа еволюцията на произведените в Китай електромобили, които достигат до европейския пазар. Ако през 2019 г. единственото присъствие в региона е на британската MG – закупена през 2007 г. от китайската SAIC Motor, година след това в електромобилния пазар се включват шведската Polestar, американската Tesla и румънската Dacia. Всички тези компании транспортират изградени в Китай електромобили за европейския пазар. През 2021 г. към китайския внос за Европа се включва и германската BMW а делът на китайски марки на електромобили достига 5%. Този дял не изглежда толкова страшен, колкото прогнозите на различните консултантски фирми.

Търсете "Мениджър” в:

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Властите в Халкидики изхвърлят като отпадък всички чадъри и вещи, оставени на плажа
Киев допуска няколко територии за де факто загубени, но планира да си ги върне с дипломация
"Грийнпийс": Пътуването с влак в Европа често е по-скъпо от летенето
Швеция избра малки модулни реактори за разширяване на ядрената си енергетика
Времето: Студен атмосферен фронт носи дъжд и градушки
Над 260 000 души в 16 града и 283 села са на воден режим
Турски учен: Микроби в Средиземно море застрашават туристите в турския курорт Алания
Вечни традиции: Британците прекарват средно 56,6 ч. годишно в обсъждане на времето