От фамилия до империя
В България поради спецификата на политическото ни развитие рядко може да срещнем семейни бизнеси, които се управляват от трето поколение. В глобален мащаб обаче има столетни компании, които са успели да останат в ръцете на семейството много поредни поколения. И техният успех не се ограничава само в запазване на семейната традиция, а и на това, че са успели да се превърнат в едни от най-големите глобални компании в света. Според данни на EY и университета „Сен Гален“ 500-те най-големи семейни компании в света са генерирали приходи от 8,02 трлн. долара през 2023 г. и са дали работни места на над 24,5 млн. души. Ако те бяха национална икономика, щяха да се наредят на трето място по големина след САЩ и Китай. Почти половината от всички фирми в индекса на EY и „Сен Гален“ са базирани в Европа (Северна Америка е домакин на 30% от семейните компании, а в Азиатско-Тихоокеанския регион са 16%). Много от лидерите в Европа днес имат дълбоки корени и интересна история, която си заслужава да се проследи.
Какво стои зад успеха на Porshce, Ferrero Rocher, Lego и LVMH?
Цялата статия прочетете тук.
Търсете „Мениджър” в:
- разпространителската мрежа в цялата страна
- на manager.bg/списание
- платформата за дигитално четене ZinZin
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.