Физическата активност намалява риска от деменция, инсулт и депресия

Политика за бисквитки

Редовната физическа активност със средна до висока интензивност значително намалява риска от деменция, инсулт, тревожност, депресия и нарушения на съня. Това показва ново проучване, публикувано в eлектронното издание EurekAlert. Резултатите от него бяха представени през април в рамките на годишната среща на Американската академия по неврология в Сан Диего.

Как заседналият начин на живот влияе върху здравето на мозъка?

Изследването, ръководено от д-р Цзя-И У от Университета Фудан в Китай, установява, че колкото повече време човек прекарва в седнало положение, толкова по-висок е рискът от развитие на тези заболявания.

"Тези резултати подчертават значението на физическата активност за здравето на мозъка. Насърчаването на по-активен начин на живот може да намали тежестта на неврологичните и психичните заболявания в бъдеще", коментира д-р У.

Данни от мащабно изследване

Проучването анализира данните на 73 411 души със средна възраст 56 години от голяма британска база данни. Участниците носели специални устройства в продължение на седмица, за да измерват нивото на физическа активност, изразходваната енергия и времето, прекарано в седнало положение.

 Основни изводи:

  • Хората с умерена до интензивна физическа активност имат с 14% до 40% по-нисък риск от деменция, инсулт, тревожност, депресия и нарушения на съня.
  • Продължителното седене повишава риска от тези заболявания с 5% до 54% в сравнение с по-активните хора.

Обективни измервания и предизвикателства

Според д-р У, предишни изследвания разчитали на самоотчетени данни, докато това проучване използва обективни измервания чрез носими устройства, което повишава надеждността на резултатите.

Ограничение на проучването е, че 96% от участниците са били с бял етнос, което означава, че резултатите може да не са напълно приложими към други етнически групи.

Какво означава това за вас?

Ако искате да намалите риска от неврологични и психични заболявания, увеличете физическата си активност и ограничете времето, прекарано в седнало положение. Малки промени в ежедневието – като разходки, упражнения или активни почивки – могат да имат дългосрочни ползи за здравето на мозъка.

Източник: Obekti.bg

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
Защо Ричард Брансън съветва срещу копирането на неговата сутрешна рутина?
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза