Киселото мляко намалява риска от инфаркт

Политика за бисквитки

Киселото мляко намалява риска от инфаркт за хората с високо кръвно налягане, съобщи в. "Дейли мейл", позовавайки се на американски учени.

Особено подчертан е този ефект при жените. Именно при тях поне две порции кисело мляко седмично намаляват риска от инфаркт и инсулт с до 30%. При мъжете рискът намалява с до 19%.

Учените от Бостънския университет обясняват полезния ефект на киселото мляко за сърцето с комбинацията от естествена ферментация и съдържанието на калций.

Предишни изследвания установиха, че калцият е важен за нормалното свиване и отпускане на сърцето, а пробиотиците от ферментиралите храни намаляват кръвното налягане.

Американските учени са анализирали данните за 55 898 жени на възраст от 30 до 55 години и 18 232 мъже на възраст от 40 до 75 години от изследване, обхванало медицински служители.

Полезните бактерии в киселото мляко намаляват също симптомите на депресия, установиха учени от университета "Макмастър" миналата година.

Източник: БТА

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
25 безполезни, но много любопитни факти
Властите в САЩ са установили риск от пукнатини във фюзелажа на самолети от модела Boeing 737 Max
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка