С лице към бъдещето – за нов образователен модел

С лице към бъдещето – за нов образователен модел

През последните години в световен мащаб все по-убедително се утвърждава разбирането, че образованието има нужда от дълбока трансформация – от система, ориентирана към усвояване и възпроизвеждане на знание, към такава, която изгражда способността на младите хора да се справят с несигурност, комплексност и непрекъсната промяна. Тази необходимост e отговор на фундаментални социални, технологични и икономически трансформации, които преобръщат из основи моделите на труд, учене и участие в обществото. Образователните модели, формирани за нуждите на индустриалната епоха, вече не съответстват на реалността на XXI век. 

В отговор на тези предизвикателства все повече държави преосмислят образователните си политики, като го пренасочват към компетентностно базираното образование в отговор на нуждите на един динамичен, взаимосвързан и често непредсказуем свят. Докато традиционният образователен модел се съсредоточава върху усвояването и възпроизвеждането на знание, компетентностният подход поставя в центъра си способността на ученика да действа – адекватно, самостоятелно и отговорно – в различен житейски, професионален и граждански контекст.

Търсете “Образование 360°” в:
- в разпространителската мрежа в цялата страна
- manager.bg/списание
- ZinZin.bg

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Караджов за искания подкуп от шофьори на Роби Уилямс: Случаят е срам и позор
Мерц: Европа не е във война, но вече не е в мир с Русия
Перник и останалите населени места, захранвани от язовир "Студена", са без вода
Тръмп и Нетаняху се договориха за план за прекратяване на войната в Газа, подкрепата на „Хамас“ е под въпрос
Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Джей Ди Ванс: Вървим към спиране на работата на федералното правителство
Рапърът Снуп Дог ще бъде кореспондент на NBC на Олимпийските игри в Италия