Децата ни не са глупави и точно затова не им се ходи на училище – интервю с психолога Димитрина Проданова

Кои са най-честите проблеми, с които се сблъсквате при работата си с деца в училищна възраст?
Работя най-много с тийнейджъри. В тази възраст водещи са темите за самооценката и за мотивацията, но също и проблемите, свързани със самонараняванията, суицидните мисли, депресиите, тревожността и паник атаките. При по малките деца – до 6-, 7- дори до 8-годишна възраст, страховете са свързани с фантазното мислене – когато всеки малък човек вярва, че всичко, което му разказват като приказка или гледа във филм, може да се появи в стаята му. Но при тийнейджърите водещи са страхът от отхвърляне и страховете, свързани с така наречената училищна фобия, характерна за периодите на адаптация.
Какво е училищна фобия?
Някои деца изпитват истински ужас от училището – обикновено в първи клас, но понякога и по-дълго. Изпитват страх от това, че постоянно някой ги гледа, наблюдава и оценява. Но училищна фобия се развива също и в 8. клас, когато отново има смяна на средата. За един тийнейджър основен е страхът дали ще бъде приет. Дали ще бъде приобщен към значимата за него общност. За мен в основата си този проблем е свързан с темата за самооценката. Тя е разковничето.
Търсете “Образование 360°” в:
- в разпространителската мрежа в цялата страна
- manager.bg/списание
- ZinZin.bg
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.