Без разхищение - с голямо намаление! Лидл България започва кампания срещу прахосването на храна

Без разхищение - с голямо намаление! Лидл България започва кампания срещу прахосването на храна

Без разхищение - с голямо намаление! Лидл България започва кампания срещу прахосването на храна

Близо 1,6 милиона българи се издържат с по-малко от 413 лв. на член на домакинството, а в същото време у нас се разхищават средногодишно между 88 и 90 кг. храна на човек, по данни на Европейската комисия.  Това е реален проблем и решението му е в ръцете на всеки от нас, казва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Компанията става първата хранителна верига у нас, която започва собствена мащабна инициатива срещу разхищението на храна. В основата на кампанията е цялостен подход за управление на темата, който интегрира процесите от внимателното планиране и оптимизация на нужните количества, през намаляване на цените на хранителните продукти с наближаваща дата на изтичане срока им на годност и специалното им позициониране в магазините. 30% е намалението на хранителни продукти, чийто срок на годност изтича след няколко дни, а 50% - в последния ден от срока на годност на храната. За удобство на клиентите, на специално предназначените места за съхранение, обозначени със слогана „Без разхищение – с голямо намаление“, те ще могат да открият намалените продукти, напълно годни и безопасни за консумация, като прясно месо, охладени продукти, хляб и опаковани плодове и зеленчуци. По този начин инициативата има за цел да насърчи клиентите на Lidl към отговорно отношение по темата за разхищението на храна.

Инициативата се подкрепя от Българска хранителна банка, с която Лидл България партнира от 2017 г. насам. Българската хранителна банка е първата организация у нас, която в съответствие с всички стандарти за безопасност на храните събира и складира дарени хранителни продукти с кратък срок на годност, за да ги разпределя до хора в нужда.

По данни на Европейската федерация на хранителните банки, у нас най-голям дял храна се разхищава от домакинствата (53%) и преработвателната промишленост (19%), следвани от първичното производство на храни - 11%, общественото хранене (ресторанти, кетъринг услуги и други форми на приготвяне на храна извън домакинствата) - 12% и търговията (на едро и дребно) - 5%

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ