Edelman Trust Barometer: Почти 80% от хората очакват бизнесът да защити работните места
Четири пети от хората смятат, че бизнесът трябва да предприеме мерки, за да защити служителите на техните работни места и да ограничи възможността от разпространение на вируса в местните общности. Това показват резултатите от извънредното издание на глобалното проучване за доверието Edelman Trust Barometer по повод пандемията от COVID-19. То беше проведено между 6 и 10 март 2020 г. сред 10 000 респонденти в Германия, Франция, Италия, Великобритания, Бразилия, Южна Корея, Япония, Канада, САЩ и ЮАР.
[[{"fid":"350606","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":532,"width":952,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]
79% от служителите очакват работодателите да адаптират оперативния процес спрямо настоящите рискове от коронавирус. Сред посочените от тях мерки са дистанционна работа, ограничаване на работните срещи и на директния контакт, подготвяне на планове за реакция в извънредни ситуации и забрана на бизнес пътуванията.
[[{"fid":"350600","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":532,"width":952,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Според 73% от заетите бизнесът следва да промени политиките към служителите си като даде възможност на хората със симптоми или от рискови групи да не идват на работа.
[[{"fid":"350601","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":533,"width":949,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]
Повече от половината служители очакват работодателите също да предоставят актуална информация за развитието на пандемията поне веднъж дневно. От първостепенно значение за тях е всичко, което е свързано със здравето и сигурността им – как да се предпазват, как да не разпространяват вируса, каква част от колегите им са заразени и как компанията се включва в борбата срещу разпространението на COVID-19. Голям е интересът и към това как пандемията засяга оперативната дейност на компанията, в която работят, какво е отражението върху нейните финансови резултати, какъв е ефектът върху сектора като цяло.
[[{"fid":"350602","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":505,"width":955,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
„Проучването показва доверие в работодателите. Близо две трети от служителите вярват, че техният работодател ще реагира ефективно и отговорно на пандемията от COVID-19. Преобладаваща част от заетите приемат компаниите, в които работят, и като надежден източник на информация“, коментира Илияна Александрова, управител на ПР агенция AMI Communications, която е представител на Edelman за България.
[[{"fid":"350603","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":507,"width":952,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]
Значителна част от респондентите – 74%, изразяват притеснение, че се разпространяват фалшиви новини по темата, а 45% казват, че им е било трудно да намерят надеждна информация за вируса и последствиято от него. В тази ситуация е налице сериозно доверие към основните новинарски медии – 64% от хората заявяват, че се информират за вируса предимно от тях.
[[{"fid":"350605","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"5":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":503,"width":951,"class":"media-element file-default","data-delta":"5"}}]]
Широко разпространено е разбирането, че когато правителството и бизнесът работят заедно, техните усилия в борбата с COVID-19 ще бъдат много по-ефективни, отколкото ако водят битката по отделно.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.