МВР многократно подавало сигнали за опасност от катастрофи при трагичния участък край Своге
"Многократно от районното управление в Своге са давали сигнали, че в този участък (мястото на катастрофата с автобуса) постоянно са ставали пътни произшествия. Някои неща са поправени, скоростта от 50 км/ч е намалена на 40 км/ч", съобщи вътрешният министър Валентин Радев пред bTV.
Tой уточни, че от МВР са подадени официално 3-4 сигнала.
Задължение на фирмата, ремонтирала пътя, било да вземе мерки, защото "тече гаранционен срок".
"Има договор, колегите са опитали да го спазят", добави Радев.
Според вътрешния министър шофьорът на автобуса е глобяван 6-7 пъти за нарушения, но не и за превишена скорост. Бил е опитен, имал над 25 г. стаж зад волана.
"Дано пострадалите имат шанс по-бързо да се възстановят", каза Валентин Радев.
Същевременно фирмата, ремонтирала пътя Мездра-Нови Искър - „Трейс Груп Холд" излезе с позиция по случая.
"Съболезнования за семействата на хората, които загинаха в тежката катастрофа по планинския път на Искърското дефиле. В такива необратими ситуации, в които се отнема човешки живот, ние разбираме ценността на всяка секунда. Поклон към хората, които изгубиха живота си на 25.08.2018 г.. С писмото информираме за дейностите, които сме извършили относно рехабилитацията на пътя, на който стана тежката катастрофа.
Рехабилитацията на пътя е стартирана на 29.09.2011 г.
Ремонтните дейности включват реконструкция и рехабилитация на 23 кръстовища, 5 тунела, 2 жп надлеза и 32 мостови съоръжения, възстановяване на пътната настилка и полагане на плътен асфалт по целия участък, допълнително монтиране и подмяна на предпазни съоръжения. Трасето преминава през 13 населени места.
Цялостната рехабилитация на пътя е извършена съгласно проекта и Техническата спецификация. Изпълнението е по стандарта на инженерите консултанти FIDIC, т.нар. Червена книга. По този стандарт изпълнителят е длъжен да съгласува всичко с Инженера - известната британска международна инженерно-консултантска компания - Mott Macdonald. Рехабилитацията се извърши по проект “Транзитни пътища“, чийто инструментариум не позволява на проектантите и изпълнителя да променят вече съществуващото трасе.
Асфалтовите настилки са изпълнени през 2014 г., това е и годината, в която пътят е пуснат за експлоатация. Пътят е пуснат в експлоатация две години преди формалното му приемане. Гаранционните срокове обаче, както е регламентирано в Наредбата, започват да текат от датата на подписване на Акт 16, което се случи през 2016 г. През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16, пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена без да бъде спирано движението по тежкото трасе.
Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача. Нашият ангажимент е единствено свързан с евентуални възможни дефекти – отговорност на изпълнителя, които се появяват по трасето в гаранционния двугодишен срок. За 4-годишния период установените такива не са съществени и/или възпрепятстващи или застрашаващи безопасността на движението. Изпълнителят е изпълнявал стриктно и безкомпромисно договорните си задължения.
Длъжни сме да подчертаем, че цялото движение на тежкотоварни автомобили, след стартиране на ремонтите по АМ “Хемус“ се пренасочи през Искърското дефиле, което допълнително значително натовари въпросното второкласно трасе.
По цялото трасе на второкласния път има поставена вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, указваща ограниченията на скоростта и опасностите по старопланинския път съгласно нормативните изисквания за подобен тип път.
Започнали сме задълбочена проверка на пълния набор комуникация с Възложителя, Инженера-консултант, отговорен за изпълнението по правилата на Фидик, и всички отговорни институции, за което ще ви информираме надлежно.
Ще окажем пълно съдействие на разследващите органи, заключават от „Трейс Груп Холд"
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.