Шофьорска книжка вече ще може да се сменя и по ускорена процедура

Шофьорска книжка вече ще може да се сменя и по ускорена процедура

Шофьорска книжка вече ще може да се сменя и в по-къс срок, за три дни, когато е изтекъл срокът ѝ за валидност или е настъпила промяна в личните данни на водача. Това предвижда приет от правителството днес проект на Постановление за изменение и допълнение на Правилника за издаване на българските лични документи, съобщиха от пресслужбата на служебния кабинет.
С него се въвежда възможността за "ускорена услуга" за подмяна на свидетелството за управление на моторни превозни средства поради изтичане/изтекъл срок на валидност, промяна в данните на водача - смяна на постоянен адрес от едно в друго населено място, фамилия и транслитерация, издаване на дубликат до три работни дни от приемането на заявлението. Този вид услуга може да бъде заявявана в случаите на подмяната на българските свидетелства за управление на моторни превозни средства поради изтичане/изтекъл срок на валидност, промяна в данните на водача - смяна на постоянен адрес от едно в друго населено място, фамилия и транслитерация, издаване на дубликат, когато заявлението е подадено в звено "Пътна полиция" при СДВР/ОДМВР. Тази услуга ще се предоставя и в звената на Дирекция "Български документи за самоличност", когато подмяната на свидетелството за управление на МПС е част от подадените за подмяна останали лични документи - лична карта, паспорт. Във връзка с въведената нова възможност са създадени и нови образци на заявленията.
В документа е предвидена и обикновена услуга за подмяна на чуждестранна шофьорска книжка с българска. Срокът е до 30 дни от приемането на заявлението, което се подава само в звената "Пътна полиция" при СДВР/ОДМВР, се посочва в прессъобщението.
Ускореното издаване на българските свидетелства за управление на моторни превозни средства не касае гражданите, които за първи път получават такъв документ - неговото издаване продължава да се извършва за срок до 10 работни дни от звената на Пътна полиция по постоянен адрес.
С изменението на Правилника се урежда и възможността удостоверение, съдържащо данни от информационните фондове, свързани с издаването и ползването на български лични документи, което се издава на лице, притежаващо валидно удостоверение за универсален електронен подпис, да се получава на посочен от подателя електронен адрес.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ