„Софийска вода“ гарантира: Няма риск от режим в столицата

„Софийска вода“ гарантира: Няма риск от режим в столицата

Няма риск от нарушаване на водоснабдяването в София, ако вода се пренасочва от язовир “Бели Искър“ към Перник. Нивото на автоматизация в дружеството следва добрите световни практики. Ние наблюдаваме през цялото време в онлайн режим какви са наляганията и потоците. Гарантирам, че няма да има нарушаване на водоснабдяването на столичани“, заяви в ефира на bTV изпълнителният директор на „Софийска вода“ Васил Тренев.

„Около 75% от водните количества, които постъпват в София, идват от язовир „Искър“, а около 25% - от „Бели Искър“. При средна консумация от около 12 милиона кубика на месец в столицата означава, че от „Бели Искър“ получаваме между 2,8 и 3 милиона кубика“, поясни Тренев. По данни от вчера в язовир „Бели Искър” има 9 милиона кубика вода.

Той не отрече, че съществува риск за язовирната стена на "Бели Искър" при природни явления, но не можа да отговори на въпроса защо досега не е извършен ремонт на стената при положение че такова предписание за ремонт има още от 2016 г. По думите му държавата трябва да извърши ремонта в лицето на Държавната консолидационна компания, която е собственост на Министерството на икономиката.

От „Софийска вода“ успокоиха жителите на София, че в столицата няма да има режим на водата, тъй като дружеството имало възможност да снабдява южните райони с вода от язовир „Искър“. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Токсичен облак от хлор блокира 150 000 души в домовете им, близо до Барселона
Изненадващо прост метод за разрешаване на конфликти на работното място
Премиерът: Неприемливо е Радев да чертае политическия си проект в електорална надпревара с "Възраждане"
Макрон, Мерц, Стармър и Туск отидоха в Киев, за да покажат "непоколебима" подкрепа за Украйна
Наталия Киселова: Въпросът за референдума за еврото е спорен
Устойчивост vs. икономика vs. енергия. Кой кого командва?
Радев: По-важно от напрежението в Европа, е напрежението в България
Завладяващият брандов наратив, който резонира със скептичните потребители