Теленор подготвя над 10 000 деца в България за рисковете в интернет

Теленор подготвя над 10 000 деца в България за рисковете в интернет

Теленор подготвя над 10 000 деца в България за рисковете в интернет

Над 260 служители на Теленор ще се срещнат днес с повече от 10 000 български деца и ще ги запознаят с рисковете в интернет и начините за справяне с тях. Това се случва в рамките на инициативата „Бъди умен, бъди мил“. Тя се провежда в сътрудничество с Националния център за безопасен интернет.

В рамките на инициативата, служители на Теленор ще посетят над 60 начални, основни и средни училища из цяла България и под формата на забавни игри ще разговарят с ученици от първи до осми клас за различните видове онлайн тормоз, с основните рискове, които предполага употребата на интернет, както и с начините за справяне с тях.

Представянето на темите ще бъде под формата на игри, съобразени с възрастта на децата и разработени от експертите от Националния център за безопасен интернет. Също така, Теленор предлага на всички интернет потребители своя Наръчник за видовете онлайн-тормоз, подходящ както за ученици, така и за родители.

Специално за родителите, Теленор и центърът за безопасен интернет създадоха и удобния Речник на социалните мрежи.

През 2014 г. Теленор бе първият телеком в България, който въведе филтър за блокиране на материали в интернет, съдържащи сексуална злоупотреба с деца, в сътрудничество с Министерството на вътрешните работи (МВР).

„За поредна година Теленор се фокусира върху начините и инструментите, чрез които интернет може да бъде безопасно място както за нас, така и за най-уязвимите сред нас – децата. Заедно с Националния център за безопасен интернет искаме да отправим едно полезно послание към тях и към техните родители. Нещо повече - днес, аз и моите колеги сме сред децата, за да им покажем нагледно и с личен пример как бихме могли заедно да направим интернет едно по-безопасно място за тях“, заяви главният изпълнителен директор на Теленор България Майкъл Фоли. (@Michael_Telenor)

Инициативата „Бъди умен, бъди мил“ е част от глобалната кампания под същото име на Теленор Груп, която ще обхване над 60 000 ученици и родители в 13 държави от целия свят. „Дигиталните комуникации и достъпът до интернет несъмнено създават огромни възможности за хората, компаниите и обществото. За съжаление, в интернет има и много хора с недобри намерения и това е един от рисковете, пред които се изправят децата. Вярваме, че е изключително важно да ги образоваме и информираме отрано, така че да могат да взимат правилните решения и да ползват безопасно интернет. Като глобален мобилен оператор и интернет доставчик, ние гледаме на това като на свое задължение и отговорност“, коментира главният изпълнителен директор и президент на Теленор Груп Сигве Бреке.

Повече информация за начините за рисковете в интернет е налична на сайта на Националния център за безопасен интернет, а за деца и непълнолетни е отворена специална телефонна линия 124 123, където могат да получат квалифицирана помощ и консултация.

Теленор е телекомуникационна компания с 3,5 милиона активни потребители в България. Към края на юни 2016 г., услугите й са достъпни за 99,98% от населението и на 99,5% от територията на страната, а 4G мрежата на Теленор покрива приблизително 76% от населението на страната. До 4 ноември 2014 г. компанията работи на българския пазар под марката GLOBUL, а от 1 август 2013 г. е част от международната Теленор Груп, която оперира в 13 държави в Европа и Азия, и има 211 милиона абонати. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ