Вълчев: Следващата седмица решаваме дали маските да са задължителни в час

Вълчев: Следващата седмица решаваме дали маските да са задължителни в час

„Лятото имаше много дебати какъв модел на обучение да изберем, в това число и по отношение на носенето на маски. Тогава категорично надделя мнението, че образователният процес е неефективен, да не кажем невъзможен, с носенето на маски – особено на по-малките ученици. За това избрахме модела на не взаимодействие на паралелките. Днес обаче ситуацията е усложнена. Следващата седмица ще обсъдим дали носенето на маски да бъде задължително в час”. Това заяви пред NOVA министърът на образoванието и науката Красимир Вълчев.

По думите му в момента всеки директор или учител може да изиска от учениците да носят маски, като се препоръчва това да става над 4-ти клас. „Както учителят може да изиска от учениците да не ползват мобилен телефон в час, по същият начин може да изиска и носенето на маска. Следващата седмица ще решим дали да бъде задължително“, добави Вълчев.

Той обясни, че има различни практики в другите страните, като тези, които не са възприели модела на не взаимодействие на паралелките са наложили задължително носене на маски, но това важи за учениците над 12 години.

„За малките деца е по-неподходящо и по-трудно. Има изследвания, които показват, че малките ученици са и по-малко преносители на вируса. Това е съществен факт, тъй като много често се спори дали училищата са основната причина за нарастването на броя на заразените. Те със сигурност са допринасящ фактор, както всяка една друга многочислена среда, но вече имаме достатъчно изследвания, които казват, че малките ученици са по-малко преносители. Това разбира се не важи за големите ученици, които може би са преносители колкото възрастните“, коментира министърът на образованието.

По думите му е факт, че в момента има много по-малко констатирани случаи на коронавирус при по-малките ученици, отколкото при по-големите.

„Днес 44% от учениците ще учат в електронна среда, довчера бяха 38-39%", поясни Красимир Вълчев.

Според него важният въпрос, когато се предлага обучение в онлайн среда, е за колко време ще бъде то. „Смятам, че много малка част от нас и от учителите ще подкрепят варианта за дистанционно обучение до края на годината. След втората-третата седмица децата губят ангажираност с обучението, натрупват се психически проблеми, децата се десоциализират, двигателната активност също се уврежда”, коментира образователният министър.

„Предложихме на областните щабове и варианти за редуване на учениците. Целта ни е да се облекчи системата, има предпоставки за това. Общите насоки са децата да не учат в онлайн среда повече от 2-3 седмици", каза още той.

„През януари и февруари вероятно ще има 2-3 седмици, когато се очакват и сезонните грипни вируси. Тогава вероятно ще има преминаване на обучение в електронна среда", предположи Красимир Вълчев.

Той обяви, че не е обсъждан вариант за намаляване на лятната ваканция. „Всички варианти по принцип са възможни, но това е краен вариант. Засега не се обсъжда и удължаване на зимната ваканция", допълни образователният министър.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
Скандалният инфлуенсър Анрю Тейт остана без шофьорска книжка в Румъния
Петър Дилов: Присъединяването към еврозоната ще повиши покупателната способност на българите
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Защо Германия иска да отмени един от националните си празници?