Всеки втори вече предпочита да пазарува през смартфона си

Всеки втори вече предпочита да пазарува през смартфона си

Почти 50% от глобалните потребители са започнали да си поръчват хранителни стоки през смартфона повече отколкото преди пандемията. Освен това 86% от тях заявяват, че ще продължат да прилагат този навик и след като отпаднат ограничителните мерки. Това показва изследване на новите потребителски навици, изготвено от одиторската компания PwC, в което са участвали над 19 000 души от 70 града в 27 страни по света.

Данните сочат, че ако преди пандемията 47% от пазаруването се е извършвало предимно в добрия стар физически магазин, сега 63% от анкетираните  пазаруват по-често онлайн и през смартфона си, отколкото преди въвеждането на социалната дистанция. Тази тенденция е най-силно изразена в Китай и Близкия изток, където съответно 60% и 58% от запитаните споделят, че са започнали да пазаруват повече през телефоните си.

59% от милениълите и 57% от потребителите с деца поставят по-голям акцент върху благосъстоянието си в сравнение с други групи респонденти. Потребителите обръщат все по-голямо внимание на грижата за себе си, като 51% от живеещите в градска среда потвърждават, че в резултат на COVID-19 са по-фокусирани върху грижата за психичното и физическото си здраве, благополучието и начина си на хранене.

 Градските жители, анкетирани след началото на пандемията, смятат, че безопасността и сигурността (49%), както и здравеопазването (45%) са също толкова важни за качеството им на живот, колкото и перспективите им за заетост на пазара на труда (45%).

„Въпреки че определени тенденции са в подем от доста време, нашето проучване показва, че пандемията е изострила желанието на потребителите за прозрачност, устойчивост и удобство. Компаниите, които ще извлекат най-голяма полза от ситуацията, са тези, които са изградили доверие в клиентите си, инвестирали са в цялостно безпроблемно потребителско изживяване и са приоритизирали здравето и безопасността на потребителите“, коментира Стив Бар, Ръководител Международни потребителски пазари, PwC САЩ.

„За първи път, откакто провеждаме проучването, наблюдаваме такова обединение около темите за прозрачността, устойчивостта и социалното съзнание. В такъв ключов момент необходимостта компаниите да изградят доверие с потенциалните си клиенти е повече от очевидна“, допълва Оз Озтюрк, Ръководител Консултантски услуги за международни потребителски пазари, PwC Великобритания.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ