Отговорността на компанията не свършва до вратата на фабриката или офиса
Любомир Спасов е изпълнителен директор на Данон Сердика АД. Той има над 20 години опит в бизнеса с бързооборотни стоки в големи международни компании. Кариерата му минава през Максиъм България като Мениджър Ключови Клиенти, Бритиш Американ Табако (Национален Мениджър Ключови Клиенти), Девин Роял ЕАД като Търговски Мениджър и Девин ЕАД, където е заемал позицията Национален Мениджър Локални Ключови Клиенти. Oт 2015 г. е част от екипа на Данон Сердика, като е заемал различни отговорни позиции, сред които национален мениджър „Ключови клиенти“, търговски мениджър „Дистрибуция и традиционна търговия“ и мениджър „Търговска стратегия и развитие“. Той ще бъде участник в предстоящия XIII Зелен форум на списание „Мениджър“.
- Още от 1972 г. Данон прилага „двоен модел“ на управление на бизнеса, който съчетава икономическите дивиденти за развитие на компанията, но и социалната полза за обществото. Как се поддържа жива такава традиция?
- Данон като компания с над 100 годишна история е пионер в налагането на разбирането, че отговорността на компанията не свършва до вратата на фабриката или офиса. Това е основното послание в речта на главния изпълнителен директор на Данон Антоан Рибу през 1972 г. в Марсилия на срещата на Националния съвет на френските работодатели пред 2000 френски бизнесмени, ръководители на компании и журналисти. То ясно поставя за нас основите на един нов и прогресивен модел, който става част от нашето ДНК и начин на работа и който следваме и до днес.
- Кога обаче социалната корпоративна отговорност е реална и искрена управленска политика и кога се превръща в откровен пиар или т.нар. „грийнуош“? Как потребителите да правят разлика между тези два съвременни бизнес феномена?
- Ние постигаме реални икономически и социални цели при пълна прозрачност и информираност, с отговорност към хората и планетата. За нас друг вариант няма и доказваме ежедневно в цял свят устойчивите си практики. Това просто е нашият бизнес модел.
Добрата информираност, промотирането и отразяването на добрите практики на компаниите при спазване на регулаторните изисквания биха помогнали да бъде направена разлика между тези, за които това е част от начина на работа и тези, които биха искали да натрупат „дивидент“ разчитайки на слабата информираност на потребителите.
- Как може да се постигне бъдеще без вредни за околната среда опаковки?
- Ако искаме да дадем шанс на децата си и бъдещите поколения е необходима много съвместна работа и солиден ангажимент от всички страни – бизнес, институции, НПО, потребители.
Генерални партньори на XIII Зелен форум са: VEOLIA, Обединена българска банка
Със специалната подкрепа на: Еко Партнърс България
Основни партньори: Филип Морис България, Данон Сердика
С подкрепата на: Total Energies
Институционални партньори: Българска стопанска камара; Френско-българска търговска и индустриална камара
Медийни партньори: БНТ, dnes.bg, Bloomberg TV Bulgaria
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.