Отговорността на компанията не свършва до вратата на фабриката или офиса

Отговорността на компанията не свършва до вратата на фабриката или офиса

Отговорността на компанията не свършва до вратата на фабриката или офиса

Любомир Спасов  е изпълнителен директор на Данон Сердика АД. Той има над 20 години опит в бизнеса с бързооборотни стоки в големи международни компании. Кариерата му минава през Максиъм България като Мениджър Ключови Клиенти, Бритиш Американ Табако (Национален Мениджър Ключови Клиенти), Девин Роял ЕАД като Търговски Мениджър и Девин ЕАД, където е заемал позицията Национален Мениджър Локални Ключови Клиенти. Oт 2015 г. е част от екипа на Данон Сердика, като е заемал различни отговорни позиции, сред които национален мениджър „Ключови клиенти“, търговски мениджър „Дистрибуция и традиционна търговия“ и мениджър „Търговска стратегия и развитие“.  Той ще бъде участник в предстоящия XIII Зелен форум на списание „Мениджър“.

- Още от 1972 г. Данон прилага „двоен модел“ на управление на бизнеса, който съчетава икономическите дивиденти за развитие на компанията, но и социалната полза за обществото. Как се поддържа жива такава традиция?

- Данон като компания с над 100 годишна история е пионер в налагането на разбирането, че отговорността на компанията не свършва до вратата на фабриката или офиса. Това е основното послание в  речта на главния изпълнителен директор на Данон Антоан Рибу през 1972 г. в Марсилия на срещата на Националния съвет на френските работодатели  пред 2000 френски бизнесмени, ръководители на компании и журналисти. То ясно поставя за нас основите на един нов и прогресивен модел, който става част от нашето ДНК и начин на работа и който следваме и до днес.

- Кога обаче социалната корпоративна отговорност е реална и искрена управленска политика и кога се превръща в откровен пиар или т.нар. „грийнуош“?  Как потребителите да правят разлика между тези два съвременни бизнес феномена?

- Ние постигаме реални икономически и социални цели при пълна прозрачност и информираност, с отговорност към хората и планетата. За нас друг вариант няма и доказваме ежедневно в цял свят устойчивите си практики. Това просто е нашият бизнес модел.

Добрата информираност, промотирането и отразяването на добрите практики на компаниите при  спазване на регулаторните изисквания биха помогнали да бъде направена разлика между тези, за които това е част от начина на работа и тези, които биха искали да натрупат „дивидент“ разчитайки на слабата информираност на потребителите.

- Как може да се постигне бъдеще без вредни за околната среда опаковки?

- Ако искаме да дадем шанс на децата си и бъдещите поколения е необходима много съвместна работа и солиден ангажимент от всички страни – бизнес, институции, НПО, потребители.

Генерални партньори на XIII Зелен форум са: VEOLIA, Обединена българска банка

Със специалната подкрепа на: Еко Партнърс България

Основни партньори: Филип Морис България, Данон Сердика

С подкрепата на: Total Energies

Институционални партньори: Българска стопанска камара; Френско-българска търговска и индустриална камара

Медийни партньори: БНТ, dnes.bg, Bloomberg TV Bulgaria

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ