Информацията във фактурите на „Топлофикация” е подвеждаща, смята омбудсманът
„Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на „Топлофикация”, защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми”. Това заяви в ефира на Нова телевизия омбудсманът Диана Ковачева.
Тя е изпратила препоръка към „Топлофикация – София” информацията във фактурите да бъде ясна, разбираема и неподвеждаща. „Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате”, допълни общественият защитник.
Според Ковачева, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите. Тя информира още, че е изпратила 150 жалби на граждани до КЕВР, които да бъдат проверени.
„Не знам как „Топлофикация” се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от „Топлофикация”, посочи още Ковачева. Тя допълни, че на изслушване в парламента директорът на „Топлофикация – София” е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.