Камионите ще плащат тол такси само за 6000 км от пътната мрежа у нас

Камионите ще плащат тол такси само за 6000 км от пътната мрежа у нас

„Тежкотоварните автомобили ще заплащат тол такси само за 6000 км, които са в обхвата на републиканската пътна мрежа. Общо в мрежата попадат 20 000 км пътища. Тарифите трябва да влязат в сила до 1 март 2020 г.“ Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, след като правителството одобри тарифата за толтаксите. 

Цените на винетките за леки автомобили остават същите и през 2020 г. Собствениците или водачите на леки коли ще може да купят уикенд винетка за 10 лв., седмична – за 15 лв., месечна – за 30 лв., тримесечна – за 54 лв. или годишна – за 97 лв. 

Камионите и автобусите с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т ще продължат да ползват е-винетка до въвеждането на тол системата, не по-късно от 1 март 2020 г. Цените на дневните, седмичните и месечните винетките за тях остават без промяна. Дневната винетка за всички превозни средства над 3,5 тона струва 23 лв.

За превозните  средства с обща технически допустима максимална маса между 3,5 и 12 т, екокатегория Евро 0, I или II, седмичната е-винетка остава 53 лв., а месечната - 105 лв. За екокатегория Евро III, IV, V или EEV – седмичната е-винетка е 40 лв., а месечната – 80 лв. Седмичната винетка за тежкотоварните камиони с маса над 12 т и с екокатегория Евро 0, I или II  струва 87 лв,. а месечната – 174 лв. За емисионен клас Евро III, IV, V или EEV седмичната винетка е 67 лв., а месечната – 134 лв. 

Аврамова каза още, че приема стачката на автобусните превозвачи като опит за показване на проблемите, които трябва да бъдат решени. 

„Категорично смятам, че тол таксата не е проблем както за автобусните превозвачи, така и за всички тежкотоварни превози, които трябва да заплащат на база изминато разстояние“, каза още регионалният министър. 

По думите й, проблемите на автобусните превозвачи идвали от нерегламентираните превози, а онова, което основно ги притеснявало, били дългосрочните договори, които имат с общините. 

„Въпреки обсъжданията на автобусните превозвачи, които имат договори с общини да не бъдат включвани в новите разчети, от бранша трябва да намерят начин да анексират договорите си, тъй като няма как да не бъдат включени в обхвата“, добави Аврамова.  

Припомняме, че Агенция „Пътна инфраструктура“ вече обяви, че започва тестове на тол системата на база изминато разстояние в реална среда. Те ще се извършват със специални бордови устройства, които ще дават информация за действително изминатия маршрут.  

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията