Камионите ще плащат тол такси само за 6000 км от пътната мрежа у нас

Камионите ще плащат тол такси само за 6000 км от пътната мрежа у нас

Камионите ще плащат тол такси само за 6000 км от пътната мрежа у нас

„Тежкотоварните автомобили ще заплащат тол такси само за 6000 км, които са в обхвата на републиканската пътна мрежа. Общо в мрежата попадат 20 000 км пътища. Тарифите трябва да влязат в сила до 1 март 2020 г.“ Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, след като правителството одобри тарифата за толтаксите. 

Цените на винетките за леки автомобили остават същите и през 2020 г. Собствениците или водачите на леки коли ще може да купят уикенд винетка за 10 лв., седмична – за 15 лв., месечна – за 30 лв., тримесечна – за 54 лв. или годишна – за 97 лв. 

Камионите и автобусите с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т ще продължат да ползват е-винетка до въвеждането на тол системата, не по-късно от 1 март 2020 г. Цените на дневните, седмичните и месечните винетките за тях остават без промяна. Дневната винетка за всички превозни средства над 3,5 тона струва 23 лв.

За превозните  средства с обща технически допустима максимална маса между 3,5 и 12 т, екокатегория Евро 0, I или II, седмичната е-винетка остава 53 лв., а месечната - 105 лв. За екокатегория Евро III, IV, V или EEV – седмичната е-винетка е 40 лв., а месечната – 80 лв. Седмичната винетка за тежкотоварните камиони с маса над 12 т и с екокатегория Евро 0, I или II  струва 87 лв,. а месечната – 174 лв. За емисионен клас Евро III, IV, V или EEV седмичната винетка е 67 лв., а месечната – 134 лв. 

Аврамова каза още, че приема стачката на автобусните превозвачи като опит за показване на проблемите, които трябва да бъдат решени. 

„Категорично смятам, че тол таксата не е проблем както за автобусните превозвачи, така и за всички тежкотоварни превози, които трябва да заплащат на база изминато разстояние“, каза още регионалният министър. 

По думите й, проблемите на автобусните превозвачи идвали от нерегламентираните превози, а онова, което основно ги притеснявало, били дългосрочните договори, които имат с общините. 

„Въпреки обсъжданията на автобусните превозвачи, които имат договори с общини да не бъдат включвани в новите разчети, от бранша трябва да намерят начин да анексират договорите си, тъй като няма как да не бъдат включени в обхвата“, добави Аврамова.  

Припомняме, че Агенция „Пътна инфраструктура“ вече обяви, че започва тестове на тол системата на база изминато разстояние в реална среда. Те ще се извършват със специални бордови устройства, които ще дават информация за действително изминатия маршрут.  

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ