"Пряката линия" с Владимир Путин понякога е последен шанс човек да си реши проблема

Пряката линия с Владимир Путин понякога е последен шанс  човек да си реши проблема

Днес руският президент Владимир Путин ще разговаря за 17-и път в пряк ефир с гражданите на Русия. Фактически това е мащабно социологическо проучване сред населението за това какво го вълнува, как се работи по проектите с федерално значение и какви са пропуските на местните власти. "Пряката линия" с президента понякога е последен шанс човек да си реши проблема, пише в."Росийская газета", цитиран от БТА.

Предаването ще се излъчва по-специално от руските телевизии "Первий", "Россия 1", "Россия 24", "НТВ", "ОТР", "Мир", радиата "Маяк", "Вести FM" и "Радио России". Владимир Путин от два дни изцяло се е посветил на подготовка за програмата. Кремъл уточни, че времето, през което президентът ще разговаря с народа, не е ограничено предварително. От 2007 г. "пряката линия" всеки път трае над три часа, посочва изданието.

По данни на телевизия "Россия 24" към подписването на броя вече са били получени над един милион въпроса към руския лидер. Много от тях засягат социални проблеми като медицината, комуналното стопанство, образованието, околната среда, добавя вестникът. Сред най-популярните послания до Путин той изброява оплаквания от дълги опашки при лекарите, недостиг на медици в провинцията и порутени жилища, молби да се спре изсичането на гори, въпроси за пенсиите и заплратите в Русия. Въпроси може да се задават до последната минута от програмата - по-специално чрез сайта moskva-putinu.ru и социалните мрежи ВКонтакте и Одноклассники. Московският официоз обещава всички те да стигнат до Владимир Путин.

Повечето жители на Русия ще следят прекия диалог на президента с гражданите на страната. Путин ще продължи да се готви за предаването до самото си излизане в ефир, пише "Известия".

Според анкета на центъра ВЦИОМ близо 75 на сто от населението ще следят по един или друг начин "пряката линия" и само 10 процента изобщо няма да го направят. По-рано бе съобщено, че най-краткото обаждане в колцентъра на предаването е продължило 7 минути, а най-дълготрайното - 4 часа и половина, добавя всекидневникът.

Миналата година хората в Русия имаха възможност да видят как губернатори и министри дисциплинирано седяха пред камерите и напрегнато чакаха въпроси и нареждания онлайн, припомня на сайта си руското радио "Бизнес ФМ".

Тази година също се появи нов елемент. Въпросът още не е зададен пряко на президента, не е прозвучал по време на "пряката линия", а властите вече реагират. Така президентът ще получи възможност да отвърне на питащия, че проблемът му е решен и в отговор той ще може само да сипе благодарности.

Излиза, че ежегодното общуване на президента с народа е сякаш отделна, стояща над всички държавна институция, която по магичен начин, като в приказка, заменя за един ден всички останали държавни институции. Които тъй или инак не си гледат работата в паузите между "преките линии", щом се налага хората да пишат на президента за проблеми, най-често лесни за решаване дори на най-ниското, на общинско ниво, заключава "Бизнес ФМ".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ