Вадят пощенските услуги от Министерството на транспорта и съобщенията

Вадят пощенските услуги от Министерството на транспорта и съобщенията

Вадят пощенските услуги от Министерството на транспорта и съобщенията

"Български пощи" ЕАД излиза Министерството на транспорта и съобщенията и преминават към ресора на вицепремиера по ефективно управление Калина Константинова. Със 121 гласа „за“ и 90 „против“, без „въздържали се“ депутатите приеха на първо четене промените в Закона за пощенските услуги. С тях държавната политика в областта на пощенските услуги и маркоиздаването да се осъществява от определен с постановление на Министерския съвет заместник министър-председател, се посочва в доклада на ресорната комисия по транспорт и съобщения. 

„Против“ законопроекта гласуваха депутатите от ГЕРБ-СДС, ДПС и „Възраждане“. „За“ гласуваха народните представители от „Продължаваме Промяната“, „БСП за България“, „Демократична България“ и „Има такъв народ“.  

В хода на дебата от „Продължаваме промяната“ и „БСП за България“ застъпиха тезата, че със законопроекта ще се модернизират „Български пощи“ ЕАД. Сред аргументите за изваждането им от Министерство на транспорта и съобщенията е превръщането на пощенските клонове в центрове за комплексно административно обслужване. От ГЕРБ-СДС възразиха като посочиха, че законодателната промяна е единствено с цел да се избегне конфликтът на интереси на министъра на транспорта Николай Събев, който е собственик на спедиторска фирма, предава БТА. 

От „Възраждане“ също възразиха, като посочиха, че няма да подкрепят предложението. Според председателя на групата Костадин Костадинов предложението буди недоумение. От години "Български пощи“ са в "плачевно" състояние и управлението им очевидно не е добро, заяви той от трибуната на НС. "Настоящият министър на транспорта е един от добрите експерти в този бранш, след като от два гаража е успял да направи империя, очевидно е добър",  аргументира се Костадинов. 

Благовест Белев от „Продължаваме промяната“ счита, че „Български пощи“, като част от  критичната за националната сигурност инфраструктура, трябва да бъде управлявано целево, а не между другото. Той припомни, че преструктурирането на държавното дружество е част от коалиционното споразумение за административната реформа за обслужване на едно гише. Белев подчерта, че това е единственият оператор, който достига до малки населени места. 

Христо Гаджев от ГЕРБ-СДС настоя, че цялата идея на законопроекта е конфликтът на интереси.  Колегата му Росен Желязков допълни, че това не е законопроект за „Български пощи“, тъй като преминаването им към вицепремиера Калина Константинова вече е станало с акт на Министерския съвет.  Депутатът отбеляза, че въпреки изваждането на електронното управление и сега - на съобщенията, от ресорите на Министерство на транспорта и съобщенията, електронните съобщения остават към ведомството. 

Желязков оспори твърдението, че в коалиционното споразумение се споменават съобщенията. Депутатът обясни, че в този сектор влизат телекомуникации и пощенски услуги. Ние вадим  пощенските услуги, в които са ангажирани над 230 предприятия, над 78 от които са активно действащи пощенски оператори, от ресорния министър на транспорта и ги прехвърляме към вицепремиера Калина Константинова. Това е разкъсване на политиката, категоричен е Желязков.  Той допълни че като вицепремиер Константинова осъществява политики по хоризонтала, а не по вертикала и следователно въпросните промени нямат логика. 

Зам.-председателят на ПГ на ДПС Халил Летифов заяви, че цялото упражнение днес, е за да бъде избегнат конфликта на интерес на министъра на транспорта. По думите му, това е единственият аргумент за приемането на законопроекта. Той постави въпроса за експертния капацитет на вицепремиера, който ще поеме управлението на "Български пощи". 

Летифов отбеляза, че 2340 са пощенските станции в малките населени места, 240 - в населени места с под сто жители, а 1304 обслужват селища с под 800 жители. "Разбирайте, че оптимизацията им вещае смърт на тези пощенски станции", отбеляза депутатът.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ